×
×

سطح مبارزه علیه ملخ صحرایی به ۸۰ هزار هکتار می‌رسد

  • کد نوشته: 477962
  • ۱۷ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید معین گفت: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی جهانی، بارش‌های اسفند و فروردین نرمال و در برخی مناطق بیش از نرمال پیش بینی شده که با این وجود زمینه برای حمله ملخ در جنوب کشور فراهم است. به گفته […]

    سطح مبارزه علیه ملخ صحرایی به ۸۰ هزار هکتار می‌رسد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید معین گفت: بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی جهانی، بارش‌های اسفند و فروردین نرمال و در برخی مناطق بیش از نرمال پیش بینی شده که با این وجود زمینه برای حمله ملخ در جنوب کشور فراهم است.

    به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که اواسط فروردین حمله احتمالی ملخ از سمت شرق عربستان به ایران صورت گیرد.

    معین گفت: مهم ترین اصل در ملخ صحرایی عدم قطعیت است، چرا که با تشکیل چند سیکلون بر روی اقیانوس هند طی هفته‌های آتی، مناطق وسیع تری مورد حمله قرار می‌گیرد.

    بهمن سال ۹۷ نخستین بار حمله ملخ بعد از گذشت ۵۰ سال به کشور انجام شد که به رغم پیش بینی‌های خسارت جدی به محصولات کشاورزی، اما با سم پاشی مشکلی در این خصوص نداشتیم.

    مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: با حمله ملخ صحرایی از اواسط فروردین پیش بینی می شود که سطح مبارزه در استان‌های هرمزگان، بخش‌های جنوبی استان بوشهر، مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان، فارس و جیرفت به ۸۰ هزار هکتار برسد.

    بنابر پیش بینی مسئولان سازمان حفظ نباتات ملخ‌های صحرایی اواسط فروردین وارد استان‌های جنوبی می‌شوند که رئیس سازمان حفظ نباتات به دلیل احتمال یورش ملخ‌ها، خواستار تخصیص مابقی اعتبارات شد چرا که از مجموع ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هیئت دولت تنها ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *