×
×

سقوط قیمت زعفران در بازار‌های جهانی

  • کد نوشته: 8010
  • ۱۳ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه عرضه زعفران در بورس کالا راه حمایت از کشاورزان نیست، اظهار کرد: با وجود آنکه مسئولان با عرضه زعفران در بورس کالا به دنبال حفظ منافع کشاورزان و جلوگیری از کاهش قیمت هستند، […]

    سقوط قیمت زعفران در بازار‌های جهانی
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه عرضه زعفران در بورس کالا راه حمایت از کشاورزان نیست، اظهار کرد: با وجود آنکه مسئولان با عرضه زعفران در بورس کالا به دنبال حفظ منافع کشاورزان و جلوگیری از کاهش قیمت هستند، اما به دلیل سفته بازی و دلال بازی سودی برای کشاورزان نداشت.

    وی با اشاره به اینکه حمایت کشاورزان با عرضه در بورس کالا شعاری بیش نیست، افزود: با وجود دلال بازی، کشاورزان منفعتی از عرضه زعفران در بورس کالا نبردند.

    حسینی با اشاره به دلایل کاهش قیمت زعفران در بازار بیان کرد: علی رغم نوسان نرخ دلار، زعفران با قیمت نرخ ارز چند سال گذشته در بازار عرضه می‌شود که علت اصلی آن را باید در سفته بازی و بورس بازی و کاهش تقاضای جهانی برای خرید محصول جست و جو کرد.

    عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: در حال حاضر قیمت زعفران در بازار‌های جهانی به حداقل خود سقوط کرده است که موضوع کاهش یا افزایش قیمت دلار هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد.

    به گفته وی، با وجود کاهش قدرت خرید تجار خارجی باید منتظر تحولات بیشتر بود چرا که به سبب تغییر شرایط اقتصادی دنیا احتمال افت مجدد قیمت دور از انتظار نیست.

    این مقام‌مسئول، تصریح کرد: علی رغم آنکه زعفران کالای صادراتی به شمار می‌رود، اما در دنیا شاهد تحولات غیر قابل انتظار در این محصول هستیم که انتظار می‌رود دوران شکوفایی ۲ تا ۳ سال گذشته را بدست آوریم.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: صنایع غذایی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *