×
×

شکایت مالک ذرت‌های آلوده به دیوان عدالت اداری/ حتی یک دانه از این ذرت‌ها وارد کشور نشد

  • کد نوشته: 6181
  • ۲۰ آبان ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • مسلم بیات در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر وارد شدن ذرت‌های آلوده به کشور گفت: تمام مراجع مربوط به این حوزه این اظهارات را تکذیب کردند و فقط  اذهان عمومی جامعه در این بین دچار تشویش شد و حتی برخی به دروغ کلیپ‌هایی که هیچ ربطی به […]

    شکایت مالک ذرت‌های آلوده به دیوان عدالت اداری/ حتی یک دانه از این ذرت‌ها وارد کشور نشد
  • مسلم بیات در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر وارد شدن ذرت‌های آلوده به کشور گفت: تمام مراجع مربوط به این حوزه این اظهارات را تکذیب کردند و فقط  اذهان عمومی جامعه در این بین دچار تشویش شد و حتی برخی به دروغ کلیپ‌هایی که هیچ ربطی به این موضوع نداشت را منتشر کردند.

    وی ادامه داد: بحث ذرت‌های آلوده از سال ۱۳۹۲ مطرح است، سازمان استاندارد همواره با جدیدترین دستگاه‌ها و دقیق‌ترین تجهیزات واردات اقلام غذایی اعم از دامی و انسانی را بررسی می‌کند. در سال ۹۲ نیز یک محموله ۲۰ هزار تنی وارد یکی از بنادر جنوبی کشور شد که بازرسین این سازمان اعلام کردند که این ذرت‌ها با عنوان خوراک دام وارد کشور شده و میزان زیادی سم افلاتوکسین دارند، بنابراین به صورت کتبی این مورد را به گمرک اعلام کردیم.

    وی ادامه داد: در سال ۹۵ نیز یک محموله ۷۲ هزار تنی ذرت نیز آلوده اعلام شد این درحالی است که این محموله‌ها گواهی سلامت مبدا را دارند اما سازمان استاندارد بنابر وظیفه ذاتی خود این محموله‌ها را دوباره در مبادی ورودی بررسی می‌کند زیرا ممکن است در این دو ماهی که محموله بر روی آب بوده دچار آلودگی شود یا محل نگهداری آلوده باشد، فلذا قبل از ورود به کشور دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    وی در خصوص حاشیه‌های ایجاد شده برای ورود این محموله گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی از ما خواستند که دوباره این محموله را مورد بررسی قرار دهیم حتی مالک این محموله از سازمان به دیوان عدالت اداری شکایت کرد در حالیکه ما اکنون مدعی هستیم که چرا علی‌رغم اظهار نظر صریح استاندارد این محموله هنوز عودت داده نشده است.

    وی افزود:حتی مالک این محموله اعلام کرد که یک تیم از اوکراین آمده و این محموله را اصطلاحا درمان کرده و سپس اظهار داشت که می‌خواهد از این ذرت‌ها برای الکل‌سازی و چسب استفاده کند اما چون پس از ترخیص امکان رهگیری برای ما وجود نداشت از ورود آن جلوگیری کردیم.

    وی در پایان اظهار داشت: من با شجاعت و صراحت کامل عرض می‌کنم که حتی یک دانه از این ذرت‌ها وارد کشور نشده است با وجود آنکه تحت فشارهای مختلف بودیم و حتی تهدید شدیم اما چون ما هم در این جامعه زندگی می‌کنیم و خانواده ما نیز در خطر قرار می‌گیرند از مواضع خود کوتاه نیامدیم.

    ایلنا

    سرویس خبری : گوناگون

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *