×
×

صادرات بیش از ۸۱هزارتن سبزی و صیفی از خوزستان به کشورهای اتحادیه اورآسیا

  • کد نوشته: 477686
  • ۱ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، محسن حسنی با بیان اینکه محموله‌های صادراتی در پست‌های قرنطینه و کلینیک‌های گیاه پزشکی به صورت شبانه روزی کنترل می شوند افزود: این محصولات به کشورهای روسیه ، اوکراین ، ارمنستان ، قرقیزستان ، ترکیه و بلاروس صادر شده است.وی گفت: محصولات […]

    صادرات بیش از ۸۱هزارتن سبزی و صیفی از خوزستان به کشورهای اتحادیه اورآسیا
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، محسن حسنی با بیان اینکه محموله‌های صادراتی در پست‌های قرنطینه و کلینیک‌های گیاه پزشکی به صورت شبانه روزی کنترل می شوند افزود: این محصولات به کشورهای روسیه ، اوکراین ، ارمنستان ، قرقیزستان ، ترکیه و بلاروس صادر شده است.
    وی گفت: محصولات صادراتی از انواع سبزی و صیفی شامل کاهو ، شوید ، جعفری ، کرفس ، کلم برگ ، گل کلم ، کلم بروکلی ، نعنا و لبو بوده است که از طریق پست های قرنطینه شمال خوزستان در مناطق اندیمشک ، دزفول و گتوند صادر شده‌اند.
    مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: بیشترین حجم صادرات به میزان ۲۹ هزار تن به محصول کلم برگ اختصاص داشته است.
    محسنی از صادرات سه محموله خرما از ابتدای امسال تاکنون از دزفول خبر داد و افزود: تاکنون ۵۹ تن خرما از پست قرنطینه دزفول به اتحادیه کشورهای اوراسیا صادر شده است که می‌تواند بازار جدیدی برای خرمای تولیدی استان باشد.
    طبق اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان ، امسال در مجموع ۸۵ هزار تن خرما تولیدی خوزستان بیشتر از نوع “استعمران” صادر می‌شود.
    بخش مهمی از محصولات سبزی و صیفی با کیفیت تولیدی شمال خوزستان در یک دهه اخیر به کشورهای اورآسیا به ویژه روسیه صادر شده است.
    استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تن محصولات باغی ، زراعی ، شیلات ، دام و فرآورده‌های شیری و عسل معادل ۱۴درصد کل محصولات زیربخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند و از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *