×
×

صادرات دام از کشور آغاز می‌شود/ برنامه توزیع ۱۰۰ هزار تن خوراک دام میان عشایر

  • کد نوشته: 463959
  • ۱۵ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارشایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، شاهپور علایی‌مقدم، رئیس سازمان امور عشایر ایران امروز در نشست خبری به مناسبت ۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر گفت: دستورالعمل صادرات دام زنده در حال تدوین است و به زودی آغاز خواهد شد و درخواست داده‌ایم یک میلیون رأس دام توسط اتحادیه‌ها و همکاری شرکت پشتیبانی امور دام از کشور […]

  • به گزارشایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، شاهپور علایی‌مقدم، رئیس سازمان امور عشایر ایران امروز در نشست خبری به مناسبت ۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر گفت: دستورالعمل صادرات دام زنده در حال تدوین است و به زودی آغاز خواهد شد و درخواست داده‌ایم یک میلیون رأس دام توسط اتحادیه‌ها و همکاری شرکت پشتیبانی امور دام از کشور صادر شود.

    وی ادامه داد: فاصله‌ای بین قیمت دام زنده و مراکز تولید وجود دارد که این اختلاف بعضا به ۲۰ تا ۳۰ درصد می رسد و از تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف درخواست می کنیم که با سرعت  با این متخلفان برخورد کنند.

    *۱۰۰ هزار تن نهاده  میان عشایر توزیع می‌شود

    وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، وام‌های عشایری که در راستای تولید تسهیلات دریافت کرده باشند به مدت یک سال استمهال می‌شود. همچنین در راستای تأمین نهاده‌های دامی عشایر تاکنون ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی بین آنها توزیع شده و به دستور وزیر جهاد کشاورزی تا آبان ماه نیز ۱۰۰ هزار تن نهاده دیگر میان عشایر توزیع می‌شود.

    * ورود سه نهاد برای خرید دام عشایر

    علایی‌مقدم درباره خرید دام مازاد عشایر نیز گفت: سازمان برنامه و بودجه تأمین اعتبار طرح و شرکت پشتیبانی امور دام نیز مسئول خرید، اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی مسئول معرفی دام‌های مازاد است. همچنین  معاونت امور دام نیز مسئول توزیع نهاده به عشایر کشور است و  به ازای هر کیلوگرم دامی که عشایر تحویل می‌دهند سه کیلوگرم نهاده تحویل آنان می‌شود.

    *۶۳ درصد عشایر واکسن زدند

    رئیس سازمان امور عشایر کشور در ادامه با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون عشایر کشور علیه ویروس کرونا بسیار مناسب است، گفت: تاکنون ۶۳ درصد عشایر دُز اول واکسن و ۴۴ درصد آنها نیز دُز دوم آن را دریافت کرده‌اند که این رقم‌ها نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاست.

    وی افزود: تاکنون بیش از ۸۵ هزار رأس دام از عشایر کشور خریداری شده و اخیراً نیز وزیر جهاد کشاورزی دستور داده که خرید با سرعت بیشتری انجام شود.

    وی ادامه داد: ۱۰۰هزار عشایر که توان بیمه کردن خود را نداشتند بیمه شدند و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس عشایر هزینه کردیم، چرا که ارتقاء سواد  عشایر برای ما جزو اولویت‌های نخست است.

    به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی تلاش دارد تا اواسط آبان ۳۰۰هزار راس دام مازاد عشایر را خریداری کند تا دامداران متضرر نشوند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *