×
×

صادرات میگو به روسیه ۳.۵ برابر افزایش یافت

  • کد نوشته: 480667
  • ۱۳ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی تصریح کرد: مشکل صادرات میگوی گلستان به روسیه برطرف شده و این محصول از این پس به طور مستقیم به این کشور صادر خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی گمیشان […]

    صادرات میگو به روسیه ۳.۵ برابر افزایش یافت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی تصریح کرد: مشکل صادرات میگوی گلستان به روسیه برطرف شده و این محصول از این پس به طور مستقیم به این کشور صادر خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی گمیشان به مرز آبی، می‌توان از این ظرفیت برای کشت فراسرزمینی با کشور همسایه و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی استفاده کرد.

    حسینی با تاکید بر سرمایه‌گذاری برای کشت ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های مستعد گمیشان برای پرورش میگو و ماهیان خاویاری، گفت: با عملیاتی شدن این سطح از اراضی برای کشت آبزیان، مشکل بیکاری منطقه برطرف می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پیگیری برای تکمیل زیرساخت مورد نیاز سایت ۴ هزار هکتاری پرورش میگوی گمیشان، اجرای طرح ۶ هزار هکتاری پرورش میگو و ماهیان خاویاری این منطقه هم نباید معطل بماند.

    رییس سازمان شیلات ایران همچنین سرمایه‌گذاری زنجیره تولید آبزیان و پایداری تولید در حوزه میگوی گمیشان را ضروری دانست و افزود: باید در این حوزه سرمایه‌گذاری پیش، حین و پس از تولید به دقت انجام شود تا ارزش افزوده و تولید ثروت را برای ساکنان منطقه و گلستان در پی داشته باشد.

    حسینی در پایان اذعان داشت: مطالعه برای اجرایی شدن طرح ۶ هزار هکتاری پرورش میگو و ماهیان خاویاری گمیشان انجام شده و شرکت شهرک‌های کشاورزی گلستان متولی پیگیری و اجرای این طرح است.

    در فصل برداشت سال جاری بیش از ۳ هزار تن میگو با رشد بیش از دوبرابری نسبت به سال گذشته به کار خود پایان داد.

    لازم به ذکر است؛ جشن برداشت میگو گمیشان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، معاون توسعه آبزی‌پروری، مدیر کل دفتر امور میگو و سایر آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران و جمعی از مدیران کشوری و استانی برگزار شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *