×
×

ضرورت تقویت دیپلماتیک صادراتی با کشورهای هدف

  • کد نوشته: 480813
  • ۲۲ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فریبرز عباسی امروز سه‌شنبه در نشست بررسی موانع و مشکلات توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات نوین آبیاری در محل وزارتخانه، تشکیل کارگروه تخصصی صادرات در این حوزه با مشارکت وزارت صنعت& معدن و تجارت و با حضور تولیدکنندگان […]

    ضرورت تقویت دیپلماتیک صادراتی با کشورهای هدف
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فریبرز عباسی امروز سه‌شنبه در نشست بررسی موانع و مشکلات توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی و تجهیزات نوین آبیاری در محل وزارتخانه، تشکیل کارگروه تخصصی صادرات در این حوزه با مشارکت وزارت صنعت& معدن و تجارت و با حضور تولیدکنندگان بخش خصوصی و دستگاه‌های ذی‌ربط را ضروری خواند.

    وی اظهار داشت: در این کارگروه مشترک که دبیرخانه آن می‌تواند در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شود، ابتدا باید چالش‌ها و موانع صادرات تجهیزات و لوازم آبیاری نوین و خدمات فنی و مهندسی، احصا و بررسی و برای هر یک از این موانع راه حل ارائه شود.

    عباسی با تاکید بر لزوم تقویت دیپلماتیک صادراتی، از دفتر روابط بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی خواست با سفارتخانه‌های کشورهای هدف مذاکراتی را برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و صادرات لوازم و تجهیزات آبیاری نوین کشور آغاز کند.

    وی در همین حال پیشنهاد کرد دوره‌های آموزشی در زمینه تجارت، صادرات لوازم آبیاری و استانداردهای کشورهای هدف برای بخش خصوصی برگزار و از تجارب و ظرفیت صادرکنندگان موفق بخش کشاورزی در شرایط تحریم استفاده شود.

    معاوت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، تولیدکنندگان لوازم و تجهیزات کشور را توانمند توصیف و تصریح کرد: تولیدات داخلی به لحاظ کمیت و کیفیت ارتقا یافته‌اند و ظرفیت‌های خوبی برای صادرات داریم.

    وی ابراز امیدواری کرد؛ راه و روش صادرات این تجهیزات در شرایط تحریم با مشارکت دستگاه‌های مختلف و حمایت دولت بهبود یابد.

    عباسی با اذعان به اینکه ایران در تولید لوازم و تجهیزات آبیاری نوین به مرز خودکفایی نزدیک شده است، گفت: نزدیک به ۳۵۰ تولید کننده بزرگ و کوچک در این حوزه داریم که از دستگاه‌های مختلف مانند وزارت صمت، پروانه بهره‌برداری، مجوزهای و استاندارهای لازم را دارند.

    وی ادامه داد: امروز تنها دو یا سه قلم در حوزه تجهیزات آبیاری نوین واردات داریم و تلاش می‌کنیم با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران داخلی، بومی‌سازی شوند.

    معاوت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در همین حال سطح تجهیز اراضی آبی کشاورزی به انواع سامانه‌های نوین آبیاری را بیش از ۲.۶ میلیون هکتار عنوان کرد.

    وزارت صمت از تولید و صادرات حمایت می‌کند

    در این نشست، مدیرکل دفتر ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت، تولید، صادرات و رقابت در شرایط تحریم و نوسانات قیمت را سخت دانست و در همین حال پیشنهاد کرد برای رفع موانع و مشکلات صادرات تجهیزات و لوازم آبیاری نوین کشاورزی، کارگروه تخصصی توسعه صادرات لوازم آبیاری نوین با مشارکت بخش خصوصی و دست اندرکاران حوزه صادرات کشاورزی تشکیل شود.

    ابوذر جمشیدوند با بیان اینکه وزارت صمت از تشکیل این کارگروه استقبال می‌کند، افزود: در شرایط کنونی اگر پیگیری‌ها در چارچوب این کارگروه به درستی در بدنه اجرایی دولتی صورت گیرد و منسجم عمل شود، می‌توان اقدامات مؤثری برای حمایت و توسعه صادرات تجهیزات آبیاری نوین انجام داد.

    وی با تاکید بر حمایت وزات صمت از تولید و توسعه نوآوری و فناوری اظهار داشت: ما حاضریم تسهیلاتی را در اختیار تولیدکنددگان لوازم و تجهیزات آبیاری نوین قرار دهیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *