×
×

ظرفیت تولید کارخانجات خوراک ۲۰ میلیون تن است

  • کد نوشته: 481122
  • ۲۰ دی ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون در هفتمین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: اخیرا با گران شدن نرخ ارز و چندنرخی شدن ارز، مشکلات در واردات شکل گرفته است. به گفته او، […]

    ظرفیت تولید کارخانجات خوراک ۲۰ میلیون تن است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون در هفتمین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: اخیرا با گران شدن نرخ ارز و چندنرخی شدن ارز، مشکلات در واردات شکل گرفته است.

    به گفته او، معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کالاهای اساسی وارد شود، اما تفاوت آن با بازار آزاد بسیار است و خیلی از واردکنندگان نمی‌توانند این ارز را تامین کنند.

    قاسمی میزان ظرفیت تولید خوراک در کارخانه‌های کشور را ۲۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت: متاسفانه ۷ میلیون تن خوراک در کارخانه‌ها تولید می‌شود و بسیاری از مرغداران خودشان با دستگاه‌های کوچک نهاده‌ها را مخلوط کرده و خوراک آماده تولید می‌کنند که این از نظر سلامت و بهداشتی مناسب نیست.

    این مقام مسئول ادامه داد: وابستگی ۸۰ درصدی به واردات نهاده در کشور وجود دارد، براین اساس مجلس باید در این زمینه با وضع قوانین و نظارت بر اجرای آنها نظارت کند‌. این درحالی است که طی سال های گذشته وزارت جهاد کشاورزی کمک چندانی در این زمینه نکرده است.

    او گفت: بسیاری از کارخانه‌های تولید خوراک دام وضع مناسبی ندارند و در آستانه ورشکستگی قرار دارند و دولت باید تلاش کند که آنها مسیر خود را در زمینه تولید ادامه دهند.

    رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون  با انتقاد از عدم دخالت دادن اتحادیه‌ها در تصمیم‌گیری‌ها گفت:  دولتی‌ها هر زمان که به مشکل بر می‌خورند به سراغ بخش خصوصی می‌آیند، در حالیکه اگر پیشتر مشورت کنند، بسیاری از مسائل برطرف خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *