×
×

عدم دریافت گزارشی مبنی بر دادن داروی دام و طیور به آبزیان

  • کد نوشته: 6045
  • ۶ آبان ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • پیش از این مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور در نشست علمی – تخصصی بررسی معضلات بهداشتی و بیماری‌ها در ماهیان سردآبی، اعلام کرده بود: بیشتر دامپزشکان در حوزه آبزیان تخصص و تبحر لازم را ندارند و آنها بیشتر در حوزه دام و طیور فعالیت می‌کنند. همچنین در این نشست، کاظم […]

    عدم دریافت گزارشی مبنی بر دادن داروی دام و طیور به آبزیان
  • پیش از این مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور در نشست علمی – تخصصی بررسی معضلات بهداشتی و بیماری‌ها در ماهیان سردآبی، اعلام کرده بود: بیشتر دامپزشکان در حوزه آبزیان تخصص و تبحر لازم را ندارند و آنها بیشتر در حوزه دام و طیور فعالیت می‌کنند.

    همچنین در این نشست، کاظم عبدی – کارشناس فنی آبزیان در سازمان دامپزشکی – بیان کرده بود: داروهای مربوط به حوزه دام و طیور برای درمان بیماری‌های آبزیان استفاده می‌شود که این موضوع، میزان باکتری‌های موجود در آب را تا ۲۵ درصد افزایش می‌دهد و در نهایت منجر به بیمار شدن آبزیان خواهد شد.

    در این رابطه محمدرضا صفری _ رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور _ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همکاران ما در هیات‌های بدوی و عالی انتظامی به اشتباهات و خطاهای دامپزشکان در تشخیص، درمان بیماری و ‌احتمال بروز خسارت رسیدگی می‌کنند و اگر مستنداتی در این زمینه وجود داشته باشد که برخی از دامپزشکان از داروهای دام و طیور برای آبزیان استفاده می‌کنند، محققین بررسی می‌کنند و در صورتی که خطا و خساراتی در این زمینه ایجاد شده باشد، قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: اگر سازمان دامپزشکی گزارشی مبنی بر استفاده دامپزشکان از داروی مختص دام و طیور برای آبزیان دارد که این موضوع مخاطراتی را دربرداشته، باید مدارک و مستندات مورد نیاز را ارائه دهد.

    صفری با بیان اینکه ما در حوزه آبزیان مبتنی بر  پیشگیری عمل می‌کنیم به‌گونه‌ای که داروهای محدودی برای کمک به درمان وجود دارد، افزود: پیش‌گیری در این حوزه اساسا مبتنی بر ایجاد ساختارهای درست پرورش آبزیان است‌. متأسفانه در سال‌های گذشته بیماری‌های این حوزه با اشکالاتی در ساختار استخرها، عدم مدیریت، جابه‌جایی بچه ماهی و غذا مواجه بوده که باید این موارد اصلاح شوند.

    وی ادامه داد: در زمان صدور پروانه پرورش، باید آموزش بهره‌برداران در پرورش آبزیان مورد توجه قرار بگیرد. سازمان نظام دامپزشکی در این زمینه، برای واحدهایی که اصول بهداشتی را رعایت نکنند و ساختارهای درستی برای پرورش آبزیان نداشته باشند، پروانه پرورش صادر نمی‌کند.

    رئیس سازمان نظام دامپزشکی با بیان اینکه ما آموزش بهداشت و بیماری‌های آبزیان را در اولویت قرار داده‌ایم، اظهار کرد: در استان‌های آبزی‌پرور، دوره‌های آموزش الزامی برای تمدید پروانه‌های پرورش آبزیان را در دستور کار داریم به‌گونه‌ای که در این زمینه مرتب بازآموزی صورت می‌گیرد.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *