×
×

عرصه‌های طبیعی آفت‌زده در غرب مازندران ۵۰ درصد بیشتر شد

  • کد نوشته: 475371
  • ۱۰ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • بهروز بایی لاشکی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که امسال ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار عرصه طبیعی آلوده به انواع آفات در غرب مازندران شناسایی شده است ، در حالی که سال گذشته چهار هزار و ۵۷۰ هکتار از عرصه منطقه آلوده بود. وی مهم ترین آفت را پروانه تخم انگشتری معرفی کرد و افزود […]

    عرصه‌های طبیعی آفت‌زده در غرب مازندران ۵۰ درصد بیشتر شد
  • بهروز بایی لاشکی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که امسال ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار عرصه طبیعی آلوده به انواع آفات در غرب مازندران شناسایی شده است ، در حالی که سال گذشته چهار هزار و ۵۷۰ هکتار از عرصه منطقه آلوده بود.

    وی مهم ترین آفت را پروانه تخم انگشتری معرفی کرد و افزود که ۶ هزار هکتار از عرصه های طبیعی منطقه به این آفت آلوده است.

    بایی لاشکی گفت که ۲۰۰ هکتار از عرصه طبیعی به پروانه دم قهوه‌ای، ۲۰۰ هکتار پروانه سفید آمریکایی، ۲۰۰ هتکار پروانه ابریشم باف ناجور، ۱۰۰ هکتار سوسک برگخوار توسکا، ۵۰ هکتار به آفت شب پره شمشاد و ۵۰ هکتار نیز به سوسک برگخوار ممرز آلوده است.

    وی در عین حال بیشترین میزان پیشروی آلودگی را با ۲۰۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته مربوط به پروانه سفید آمریکایی دانست و افزود که میزان پیشرروی آفت پروانه دم قهوه‌ای و سوسک برگخوار توسکا هر یک ۱۰۰ درصد و آفت پروانه تخم انگشتری هم ۵۰ درصد بوده است.

    معاون منابع طبیعی غرب مازندران با اعلام این که امسال ۳۰ هزار هکتار از سطح منابع طبیعی منطقه مورد پایش آفات و بیماری ها قرار گرفت که نسبت به سال گذشته افزایش ۶۶ درصدی دارد ، از تخصیص یک میلیارد و ۶۲۷ میلیون تومان اعتبار برای خرید محلول سازگار با محیط زیست و اجرای عملیات مکانیکی شامل هرس و جمع آوری لانه ها لارو و محلول پاشی برای کنترل آفات و بیماری ها در سال جاری خبر داد.

    وی افزود که امسال تاکنون در سطح ۷۰۰ هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی منطقه عملیات مکانیکی و محلول پاشی انجام شده است که چهار برابر سال گذشته است .

    بایی لاشکی خوستار تخصیص اعتبارات بیشتر برای جلوگیری از گسترش آفات در عرصه های جنگلی و مرتعی غرب مازندران شد.

    مازندران دارای دو اداره کل منابع طبیعی یکی به مرکزیت ساری و دیگری به مرکزیت نوشهر است. حوزه اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر حدود ۳۱۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۱۹۷ هزار و ۱۵۲ هکتار مرتع را از رامسر تا رویان زیر پوشش دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *