×
×

عرضه تخم مرغ بالاتر از ۳ هزار و ۱۰۰ تومان گرانفروشی است

  • کد نوشته: 480131
  • ۱۶ مهر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان و هر شانه ۱.۸۰۰ گرمی کمتر از ۷۰ هزارتومان است. او قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها را ۳ هزار تا ۳ هزار […]

    عرضه تخم مرغ بالاتر از ۳ هزار و ۱۰۰ تومان گرانفروشی است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید رضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان و هر شانه ۱.۸۰۰ گرمی کمتر از ۷۰ هزارتومان است.

    او قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ در خرده فروشی‌ها را ۳ هزار تا ۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های بالاتر ۱۰۰ درصد گرانفروشی است.

    کاشانی می‌گوید: علی رغم آنکه قیمت واقعی تخم مرغ ۳۰ درصد بالاتر از نرخ فعلی است، دولت در هفته گذشته به پشتیبانی امور دام اجازه واردات تخم مرغ داده است، این درحالی است که به سبب شرایط مازاد تولید قرار بود به صادرکنندگان مشوق صادراتی دهند.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که به سبب مازاد مصرف برآورد می شود که میزان مازاد تا پایان ماه به بالای ۸ هزار تن برسد.

    بنابر گفته کاشانی، قبل از مردمی سازی یارانه‌ها بار‌ها به دولت اعلام کردیم که در صورت آزادسازی نرخ نهاده‌ها اقداماتی همچون اصلاح واقعی قیمت، پرداخت طلب نهاده مرغداران و مشوق صادراتی را در دستور کار خود قراردهند که متاسفانه هیچ یک از پیشنهادات عملیاتی نشده است.

    آمار‌ها حاکی از آن است که امسال تولید تخم مرغ به بالاترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسیده است، دولت برای حمایت از تولید راهی جز پرداخت مشوق صادراتی ندارد، این درحالی است که با اتخاذ سیاست واردات زمینه را برای نابودی صنعت فراهم می‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *