×
×

عرضه مرغ با نرخ بالای ۲۰ هزار تومان گرانفروشی است

  • کد نوشته: 9353
  • ۲۳ مرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ، با اشاره به اینکه بازار مرغ نسبت به ابتدای هفته رونقی ندارد، اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۹ هزار و ۵۰۰ تا ۲۰ هزار تومان است. وی […]

    عرضه مرغ با نرخ بالای ۲۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ، با اشاره به اینکه بازار مرغ نسبت به ابتدای هفته رونقی ندارد، اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۹ هزار و ۵۰۰ تا ۲۰ هزار تومان است.

    وی عرضه مرغ بالای ۲۰ هزار تومان را گرانفروشی دانست و افزود: فروش با نرخ های بالاتر تخلف واحدهای صنفی است که دستگاه های ذی ربط باید نظارت کنند.

    این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم اذعان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، بازار نهاده های دامی نه تنها بهبود پیدا نکرده بلکه حادتر شده به طوریکه قیمت کنجاله سویا به بیش از ۸ هزار تومان رسیده است که این امر واحدهای تولیدی را در تامین نهاده های مورد نیاز با مشکلاتی روبرو کرده است.

    به گفته وی، با وجود ترس مرغداران از گرسنگی مرغ ها انتظار می رود که دستگاه های مسئول به وعده هایشان عمل کنند‌.

    نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی وضعیت مساعدی ندارد، بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین نهاده به سبب مشکل تامین ارز نمی تواند تمامی ذرت و کنجاله مورد نیاز مرغداران را با نرخ مصوب تامین کند.

    به گفته وی، با وجود محدودیت و مشکلات تامین ارز نهاده های دامی برآورد می شود که در بحث تامین ذرت و کنجاله سویا با بحران مواجه شویم.

    این مقام مسئول افزود: بنابر آمار ماهانه ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با این وجود ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که این میزان جوابگوی نیاز داخل است.

    وی قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، عرضه با نرخ های فعلی منطقی است.

    نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه جوجه یکروزه نداریم، تصریح کرد: با توجه به بحران صنعت مرغداری در ماه های اخیر، ذخایر مناسبی توسط دولت و بخش خصوصی جمع آوری شده که با وجود تولید مناسب مرغ مشکلی در عرضه نداریم.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : دام ،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *