×
×

عوامل بازار گوشت برای تولیدکننده و مصرف کننده تصمیم می گیرند!

  • کد نوشته: 481162
  • ۲۵ دی ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، افشین صدر دادرس در پاسخ به این سوال که صادرات دام به کجا رسیده است؟ گفت:حدود ۲۰۰ هزار راس تاکنون صادر شده  است‌ و در حال حاصر نیز صادرات متوقف شده تا وزارت جهادکشاورزی تصمیمات جدیدی اتخاد کند. وی ادامه داد: […]

    عوامل بازار گوشت برای تولیدکننده و مصرف کننده تصمیم می گیرند!
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، افشین صدر دادرس در پاسخ به این سوال که صادرات دام به کجا رسیده است؟ گفت:حدود ۲۰۰ هزار راس تاکنون صادر شده  است‌ و در حال حاصر نیز صادرات متوقف شده تا وزارت جهادکشاورزی تصمیمات جدیدی اتخاد کند.

    وی ادامه داد: قرار است بر روی شیوه نامه صادرات دام اصلاحاتی انجام شود که تا زمان اعمال آن به نظر می رسد این توقف ادامه خواهد داشت.

    مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور اضافه کرد:بازارهای جهانی مناسب که همیشه آماده جذب دام ایرانی هستند را با این توقف از دست خواهیم داد. ضمن اینکه بازارهای خارجی متقاضی بره های نر پروار شده هستند و همین امر منجر به ایجاد اشتغال در بخش پروار بندی می شود و دامدار نیز تشویق به ادامه کار خواهد شد اما با توقف صادرات اشتغال تعداد زیادی از افراد به خطر می افتد و در نهایت به ضرر دامداران و فعالان این بخش تمام خواهد شد.

    وی در پاسخ به افزایش قیمت گوشت در بازار گفت: قیمت دام زنده تاثیر چندانی بر قیمت گوشت ندارد. یعنی افزایش قیمت دام سبک زنده هیچ تناسبی با افزایش قیمت گوشت گوسفندی ندارد. این یعنی در بازار عوامل دیگری هستند که بر قیمت گوشت اثر می گذارند. تولیدکننده فقط به تولید می پردازد و مستقیم به بازار دسترسی ندارد. ‌ برای همین تعیین قیمت و اینکه چه نوع گوشتی در بازار عرضه شود به دست عوامل بازار گوشت است.

    دادرس افزود: قیمت دام نر  نسبت به دام ماده بیشتر است ولی آن گوشتی که در حال حاضر در بازار عرضه می شود گوشت دام ماده با قیمت دام نر است و همین موضوع  باعث شده عوامل بازار گوشت سود زیادی به جیب بزنند.

    وی در پایان گفت: عوامل بازار گوشت برای تولیدکننده و مصرف کننده تصمیم می گیرند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *