×
×

فائو: رکوردشکنی تورم ماهانه مواد غذایی در جهان

  • کد نوشته: 478584
  • ۱۲ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، شرایط کنونی جهان به ویژه جنگ روسیه و اکراین بر قیمت‌های جهانی انواع کالاهای اساسی افزایش قابل توجهی گذاشته است. بر اساس گزارش فائو (سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد) شاخص قیمت مواد غذایی در مارس ۲۰۲۲ به طور میانگین […]

    فائو: رکوردشکنی تورم ماهانه مواد غذایی در جهان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا، شرایط کنونی جهان به ویژه جنگ روسیه و اکراین بر قیمت‌های جهانی انواع کالاهای اساسی افزایش قابل توجهی گذاشته است. بر اساس گزارش فائو (سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد) شاخص قیمت مواد غذایی در مارس ۲۰۲۲ به طور میانگین ۱۵۹.۳ واحد بوده که ۱۷.۹ واحد (معادل ۱۲.۶ درصد) نسبت به ماه فوریه افزایش داشته که جهشی عظیم و رسیدن به بالاترین سطح  از زمان آغاز آن در سال ۱۹۹۰ را تجربه کرده است. روغن‌های نباتی، غلات و گوشت بیشترین افزایش را تجربه کرده‌اند و شکر و لبنیات نیز افزایش قابل توجهی داشته‌اند.  

    طبق این گزارش میانگین شاخص قیمت غلات فائو در ماه مارس  ‌۱۷۰.۱ واحد بوده که ۲۴.۹ واحد (معادل ۱۷.۱ درصد) نسبت به فوریه افزایش  داشته است.

    در میان کالاهایی که افزایش قیمت داشته‌اند گندم خودنمایی بیشتری دارد. به خاطر جنگ اوکراین و روسیه و اختلال در صادرات این محصول، قیمت جهانی گندم در ماه مارس ۱۹.۷ درصد افزایش داشته است.

    همچنین، قیمت ذرت و جو نیز به ترتیب با افزایش۱۹.۱ و ۲۷.۱ درصدی به بالاترین سطح خود از سال ۱۹۹۰ رسیدند.

    شاخص قیمت روغن نباتی فائو نیز با رسیدن به عدد ۲۴۸.۶ در ماه مارس رسید و افزایش ۲۳.۲ درصدی را نسبت به ماه فوریه رقم زد.

    شاخص قیمت لبنیات فائو نیز در ماه مارس به طور متوسط ۱۴۵.۲ واحد بود که ۳.۷ واحد (معادل۲.۶ درصد) نسبت به فوریه افزایش داشت و هفتمین افزایش ماهانه متوالی خود را ثبت کرد. این شاخص ۲۳.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.  

    میانگین شاخص قیمت گوشت نیز۱۲۰ واحد بوده که نسبت به ماه فوریه ۴.۸ درصد افزایش داشته است. میانگین شاخص قیمت شکر نیز در این ماه با افزایش ۶.۷ درصدی همراه شد و به ۱۱۷.۹ واحد رسید.

    فائو: رکوردشکنی تورم ماهانه مواد غذایی در جهان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *