×
×

فلفل دلمه‌ای ایران با برگه آنالیز به روسیه صادر می‌شود

  • کد نوشته: 477884
  • ۱۴ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علائی‌مقدم گفت: در پی تعلیق‌هایی که کشور روسیه در زمینه فلفل دلمه‌ای ایران انجام داده بود، بیش از ۵ جلسه وبیناری برگزار شد و هیئتی از ایران برای شرکت در جلسات مختلفی با سرویس فدرال حمایت از مصرف کنندگان کشور […]

    فلفل دلمه‌ای ایران با برگه آنالیز به روسیه صادر می‌شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علائی‌مقدم گفت: در پی تعلیق‌هایی که کشور روسیه در زمینه فلفل دلمه‌ای ایران انجام داده بود، بیش از ۵ جلسه وبیناری برگزار شد و هیئتی از ایران برای شرکت در جلسات مختلفی با سرویس فدرال حمایت از مصرف کنندگان کشور و سازمان حفط نباتات به روسیه رفت. ایران در این جلسات ادعا داشت که محصولاتش سالم است و براساس استانداری که برای MRL  روسیه است تولید می‌شود.  

    رئیس سازمان حفظ نباتات می‌گوید: از ۳ تا ۶ اسفند با دعوت ایران از کارشناسان و متخصصان سرویس فدرال، بستر‌های تولید و آزمایشگاه‌های مرجع وزارت بهداشت و درمان مورد بازدید قرار گرفتند. با توجه به تشکیل کار گروهی بین وزارت امورخارجه، وزارت بهداشت و درمان و وزارت جهاد کشاورزی قرار بر این شد که نمونه‌ها از بستر برداشت و تولید در روسیه آنالیز شوند که خوشبختانه روز گذشته اعلام شد که محصولات ایران در زمینه فلفل دلمه‌ای مطابق با استاندارد و شرایط کشور روسیه بوده و این یک دستاورد بسیار خوب برای تولید کنندگان است.

    به گفته او در ۸ بهمن طبق دستور وزارت بهداشت و درمان ۳۰ آزمایشگاه مرجع در کشور تجهیز شدند. تقریبا همه کانون‌ها و مکان‌های تولید کشور که فلفل دلمه‌ای  و ۴ محصول دیگر از جمله خیار و بادمجان تولید می‌کنند همه از ۱۵ اسفند با برگه آنالیز به کشور روسیه ارسال خواهند شد. تمام تولیدکنندگان و صادرکنندگان می‌توانند از فردا (۱۴ اسفند) با مراجعه به سامانه الکترونیکی سماک محصول استاندارد و سالم خود را به مفصد کشور‌های صادراتی ارسال کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *