×
×

قیمت خوراک ماهی ۶۰ درصد افزایش یافت

  • کد نوشته: 6616
  • ۴ دی ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یوسفعلی عزیزی مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردابی استان زنجان در نشست خبری که برای بررسی موانع و مشکلات ماهیان سردابی کشور برگزار شد، گفت: افزایش بیش از اندازه قیمت خوراک ماهی باعث بالا رفتن قیمت‌تمام شده محصولات شده و حاشیه سود آنها را به شدت کاهش داده است.  عزیزی ادامه داد:‌در […]

    قیمت خوراک ماهی ۶۰ درصد افزایش یافت
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یوسفعلی عزیزی مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردابی استان زنجان در نشست خبری که برای بررسی موانع و مشکلات ماهیان سردابی کشور برگزار شد، گفت: افزایش بیش از اندازه قیمت خوراک ماهی باعث بالا رفتن قیمت‌تمام شده محصولات شده و حاشیه سود آنها را به شدت کاهش داده است. 

    عزیزی ادامه داد:‌در طول یک سال گذشته تنها خوراک ماهی ۵۰ تا ۶۰ درصد اضافه شده و در کنار آن بالا رفتن هزینه‌های آب، هزینه صدور پروانه‌ها و نظارت کارشناسان عرصه را برای تولیدکنندگان بسیار تنگ کرده است. 

    وی افزود: در استان زنجان برای تمدید پروانه پرورش ماهی مشکلات زیادی وجود دارد، آنها فاصله مسافت را ۲۰۰ متر درنظر می‌گیرند که با توجه خرد بودن اراضی در این استان، شرایط را بسیار سخت کرده است. 

    عزیزی همچنین گفت: تکثیر بچه ماهی در این استان بسیار کم است و مجبور هستیم از استانهای دیگر وارد کنیم که این باعث انتقال بیماری می‌شود. 

    وی همچنین تأکید کرد: بازار فروش ماهی هم در این استان مناسب نیست و لازم است مسؤولان و دست‌اندرکاران درباره بازاریابی این محصولات فکری بکنند. تولید بسیار گران تمام می‌شود و فروش هم با قیمت کم انجام می‌پذیرد. 

    مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردابی استان زنجان همچنین با بیان اینکه کسی در این استان به کیفیت و کمیت خوراک دام نظارت نمی‌کند، گفت: باید تسهیلات ارزان‌قیمت دراختیار پرورش‌دهندگان انجام شود و از آنها حمایت کنند در حالی که هیچ حمایتی نمی‌شوند. 

    عزیزی همچنین تأکید کرد که کارشناسی هم برای نظارت به داروهای مصرفی در مزارع و استخرهای پرورش ماهی نیست و برخی از تولیدکنندگان نیز آگاهی در این زمینه ندارند و نیازمند همکاری و حمایت هستند. 

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری : دام،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *