×
×

قیمت مرغ با سودجویی دلالان افزایش یافت

  • کد نوشته: 7543
  • ۱۱ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۶ هزار و ۱۰۰ تا ۶ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۱۱ […]

    قیمت مرغ با سودجویی دلالان افزایش یافت
  • حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۶ هزار و ۱۰۰ تا ۶ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۱۱ هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

    وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ گرم را ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال با نرخ های بالاتری عرضه می شود‌.

    اسداله نژاد ادامه داد: تراکم مرغ در واحدهای مرغداری، عدم امکان فروش و پایین بودن قیمت مرغ زیان های سنگینی به مرغداران وارد کرده است که بارها هشدارهایی در خصوص زیان مرغداران و افت محسوس قیمت به وزارت صمت و جهاد کشاورزی به صورت مکتوب و شفاهی اعلام شد.

    به گفته وی، بنابر تصمیمات کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی قرار شد از مراجع ذی صلاح علیه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت اعلام جرم و شکایت‌ به منظور جبران خسارت مرغداران صورت گیرد که هم اکنون در حال رایزنی برای تنظیم درخواست از وکلا هستیم.

    اسداله نژاد با تاکید بر خرید تضمینی مرغ از مرغداران بیان کرد: بنابر ماده ۲۰ قانون نظام جامع دامپروری دولت مکلف است محصول مازاد تولیدکنندگان را به صورت تضمینی برحسب قیمت تمام شده تولید خریداری کند که متاسفانه این قانون اجرا نمی شود.

    زیان بالای ۳ هزار تومانی در فروش مرغ

    نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: اگرچه رایزنی های معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی موجب شده تا پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مازاد مرغ از مرغداران کند، اما این موضوع در قیمت و کاهش زیان تولیدکنندگان تاثیری نداشته است.

    وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: فروش با نرخ های فعلی بیانگر زیان ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومانی مرغداران است.

    به گفته اسداله نژاد، اگر قیمت فعلی مرغ در بازار ادامه یابد، مرغداران‌ تا پایان فروردین از محل فروش مرغ رقمی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان متضرر هستند.

    این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت نهاده های دامی گفت: در حال حاضر سیستم فروش نهاده تعطیل و بارگیری انجام نمی شود، از این رو باید منتظر ماند و دید که بعد از تعطیلات چه اتفاقی در بازار رخ می دهد.

    اسداله نژاد در پایان تصریح کرد: طبق روال همه ساله مرغداران پیش بینی های لازم راجع به تامین نهاده مورد نیاز را داشتند و تنها مرغدارانی که با انباشت مرغ در واحدها رو به رو هستند با مشکلاتی مواجه شدند‌‌.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: دام،طیور و آبزیان

    نویسنده: سارا اشتیاقی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *