×
×

قیمت مرغ کاهش یافت/ گوشت قرمز در ریل افت قیمت

  • کد نوشته: 5736
  • ۸ مهر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت مرغ و گوشت قرمز در بازار روند کاهشی دارد. در روزهای گذشته قیمت مرغ در بازار افزایش یافت و از کیلویی ۱۵ هزار تومان فراتر رفت، اما عرضه مرغ در بازار به حد کافی باعث کاهش قیمت شده است، به طوری که مرکز پشتیبانی امور دام، مرغ مازاد […]

  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت مرغ و گوشت قرمز در بازار روند کاهشی دارد. در روزهای گذشته قیمت مرغ در بازار افزایش یافت و از کیلویی ۱۵ هزار تومان فراتر رفت، اما عرضه مرغ در بازار به حد کافی باعث کاهش قیمت شده است، به طوری که مرکز پشتیبانی امور دام، مرغ مازاد را از بازار جمع‌آوری می‌کند.

    براساس این گزارش، قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رود که کمتر از قیمتی است که برای تنظیم بازار شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌کند.

    به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلوگرم مرغ مازاد در بازار ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌شود.

    دلیل ورود شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ، تنظیم قیمت بازار است. ستاد تنظیم بازار هم روز گذشته مصوب کرده که این شرکت روزانه ۵۰۰  تن مرغ مازاد را از بازار خریداری کند.

    ستاد تنظیم بازار به منظور حمایت از تولید داخلی، شرکت پشتیبانی امور دام را مکلف کرد تا نسبت به خرید مرغ مازاد از مرغداران اقدام نماید.

    بر اساس این مصوبه، مقرر شده تا در مرحله اول شرکت پشتیبانی امور دام، تا سقف روزانه ۵۰۰ تن مرغ مازاد را خریداری کرده که البته این سقف، قابلیت افزایش تا سطح ۱۰۰۰ تن را هم دارد.

    تأمین نهاده‌های دامی از عوامل مؤثر در کاهش قیمت مرغ بوده است، چرا که خوراک دام و طیور ۷۰ درصد در قیمت تولید گوشت و محصولات پروتئینی نقش دارد.

    سایر قسمت‌های مرغ در بازار تهران نیز به این شرح است: هر کیلوگرم ران مرغ ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان، سینه مرغ ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان، سینه کبابی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان، فیله مرغ ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان، کتف و بال ۱۳ هزار تومان، گردن مرغ ۴ هزار تومان، دل مرغ ۷ هزار تومان، پای مرغ ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، سنگدان مرغ ۵ هزار و ۵۰۰ توان، جگر مرغ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان.

    * میل به کاهش قیمت گوشت قرمز

    در بازار تهران هر کیلو ران و دست گوشت گوساله کیلویی ۸۶ هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله ۸۳ هزار تومان و گوشت چرخ کرده گوساله ۷۰ هزار تومان و گوشت منجمد ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رود.

    قیمت گوشت در اواخر امسال که تا کیلویی بیش از ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته بود، روند کاهشی خود را قیمت ۸۶ هزار تومان طی کرده است.

    تولیدکنندگان دام سنگین می‌گویند، تولید بالا است و عرضه آن در بازار در روزهای آتی قیمت را کاهش خواهد داد. آنها پیش‌بینی کاهش قیمت تا کیلویی ۶۵ هزار تومان را نیز داشته‌اند.

    * ماهی قزل آلا کیلویی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان

    هر کیلوگرم ماهی قزل‌آلا ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رود. ماهی تیلاپیا هم که روزهای گذشته به قیمت ۵۷ هزار تومان رسیده بود، به کیلویی ۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رود. تیلاپیا ماهی وارداتی و مهاجم است اما اخیراً سازمان شیلات برای چهار استانی که به آبهای آزاد و دریا راه ندارند، مجوز تولید و پرورش تیلاپیا را داده است. برخی به تولید ماهی تیلاپیا در داخل انتقاد دارند و می‌گویند تبعات زیست‌محیطی دارد.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری : دام ،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *