×
×

قیمت منطقی هرشانه تخم مرغ ۱۰۶ هزار تومان است

  • کد نوشته: 482703
  • ۸ خرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا کاشانی گفت: با توجه به وقفه کوتاه در صادرات، اکنون هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود که با بازگشت صادرات به روند عادی امیدواریم طی ۱۰ روز آینده  […]

    قیمت منطقی هرشانه تخم مرغ ۱۰۶ هزار تومان است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا کاشانی گفت: با توجه به وقفه کوتاه در صادرات، اکنون هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود که با بازگشت صادرات به روند عادی امیدواریم طی ۱۰ روز آینده  به نرخ مصوب اعلامی برسیم.

    به گفته او، از چهارشنبه هفته گذشته صادرات به روند عادی خود بازگشت و قرار است همانند قبل هفته ای ۱۵۰۰ تا ۲ هزارتن تخم مرغ صادر شود.

    کاشانی ادامه داد: روزانه ۳ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود، در حالیکه حداکثر نیاز کشور ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ تن است.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: سیستم توزیع سنتی و دلالی موجب شده تا قیمت تخم مرغ برای مصرف کننده به رغم افت نرخ درب مرغداری تغییری نداشته باشد .

    به گفته او، از سال گذشته ۲۰ درصد از ظرفیت زنجیره ها امر تامین و تولید تخم مرغ را انجام می دهند که پیش بینی می شود تا پایان سال به ۳۰ تا ۳۵ درصد برسد. همچنین با واگذاری کامل امر تامین و تولید به زنجیره ها و حذف واسطه های غیرضرور، افزایش یا کاهش قیمت درب مرغداری به طور کامل برای مصرف کننده ملموس خواهد بود.

    کاشانی قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۴۰ هزارتومان معادل شانه ای ۸۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: اکنون قیمت منطقی هر شانه تخم مرغ برای مصرف کننده ۱۰۶ تا ۱۰۷ هزارتومان است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *