×
×

قیمت نان‌های حجیم بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود

  • کد نوشته: 482376
  • ۱۷ اردیبهشت ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) تهران با بیان اینکه تغییر قیمت نان‌های فانتزی طبیعی است گفت: تولیدکنندگان نان‌های فانتزی و صنعتی با توجه به هزینه‌های تولید می‌توانند قیمت‌ها را تغییر بدهند چراکه مواد اولیه مصرفی […]

    قیمت نان‌های حجیم بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) تهران با بیان اینکه تغییر قیمت نان‌های فانتزی طبیعی است گفت: تولیدکنندگان نان‌های فانتزی و صنعتی با توجه به هزینه‌های تولید می‌توانند قیمت‌ها را تغییر بدهند چراکه مواد اولیه مصرفی آن‌ها به نرخ آزاد محاسبه می‌شود و هر روز هم شاهد افزایش قیمت مواد اولیه هستیم. برای مثال، قیمت بهبوددهنده‌ها و شکر افزایش یافته است. خمیرمایه هم به قیمت کارخانه پیدا نمی‌شود و از بازار آزاد هر کیسه آن را به قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تهیه می‌کنند.

    کرمی ادامه داد: البته ما برای اینکه قیمت‌ها افزایش چشمگیرس نداشته باشد، نرخ پیشنهادی می‌دهیم و واحد‌های صنفی طبق آن و با محاسبه هزینه‌های خود می‌توانند آن را اعلام کنند؛ اما رصد بازار نشان می‌دهد که قیمت‌ها نسبت به سال گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

    رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی در مورد احتمال افزایش بیشتر قیمت نان‌های صنعتی تحت تاثیر افزایش قیمت گندم هم گفت: در حال حاضر دولت گندم را به قیمت ۱۲ هزار تومان به واحد‌های تولید نان‌های صنعتی و حجیم می‌فروشد و اگر قیمت تغییر پیدا کند و هر کیلو گندم به قیمت ۱۶ هزار تومان از کشاورز خریداری شود قیمت آرد هم حداقل ۶ تا ۷ هزار تومان بالا می‌رود که این افزایش قیمت گندم و آرد قطعا در افزایش قیمت نان تاثیر دارد.

    کرمی افزایش قیمت گندم را یک معضل برای صنعت آرد و نان کشور دانست و گفت: تنها راه چاره این است که یکسان سازی قیمت گندم برای کلیه مصارف اعمال شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *