×
×

قیمت هر کیلو قارچ ۳۸ هزار تومان

  • کد نوشته: 478176
  • ۱۵ فروردین ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی رجبی گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ فله برمبنای کیفیت ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان است. به گفته او، با توجه به آنکه قارچ جزو گروه کالای ۳ است، انجمن و اتحادیه قیمت پایه‌ای برای محصول بسته بندی در […]

    قیمت هر کیلو قارچ ۳۸ هزار تومان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی رجبی گفت: قیمت کنونی هر کیلو قارچ فله برمبنای کیفیت ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان است.

    به گفته او، با توجه به آنکه قارچ جزو گروه کالای ۳ است، انجمن و اتحادیه قیمت پایه‌ای برای محصول بسته بندی در نظر می‌گیرد و نرخ قارچ فله هم بر مبنای عرضه و تقاضاست.

    این مقام مسئول عرضه قارچ با نرخ بالای ۵۰ هزار تومان را گرانفروشی و ناشی از سودجویی دلالان اعلام کرد.

    رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه همچون کلش پیش بینی می‌شود که با استمرار این روند تولید ۵۰ درصد کاهش یابد.

    بنابر اعلام انجمن پرورش دهندگان قارچ سال گذشته پیش بینی می‌شد که تولید قارچ با احتساب واحدهای فاقد پروانه و خانگی به ۲۰۰ هزار تن برسد که به دلیل مشکلات صادرات و کاهش میزان تولید در ۶ ماهه ابتدای سال، تولید به ۱۸۰ تا ۱۸۵ هزار تن می‌رسد.

    آمارها نشان می‌دهد که سرانه مصرف قارچ در کشور ۲ تا ۲.۳ کیلوگرم بوده که این میزان نصف استاندارد جهانی است. در حالی که متوسط سرانه جهانی ۴.۵ کیلوست که با فرهنگ سازی باید به این عدد رسید. 

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *