×
×

قیمت هر کیلو قزل آلا ۴۸ هزار تومان

  • کد نوشته: 479326
  • ۷ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: هر کیلو قزل آلا بدون احتساب سود تولیدکننده ۴۰ هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده عرضه می شود. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۴۸ تا ۵۰ هزار […]

    قیمت هر کیلو قزل آلا ۴۸ هزار تومان
  • مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: هر کیلو قزل آلا بدون احتساب سود تولیدکننده ۴۰ هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده عرضه می شود.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان است که با قیمت تمام شده اختلاف معناداری دارد.

    به گفته او، با مردمی سازی یارانه ها و آزادسازی نرخ نهاده ها، قیمت تمام شده هر کیلو قزل آلا ۸۸ هزار تومان و با احتساب ۲۰ درصد سود حدود ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان سر مزرعه تمام می شود.

    نبی زاده می گوید: با استمرار زیان پرورش دهندگان، خشکسالی و کم آبی پیش بینی می شود که تولید قزل آلا به ۹۰ تا ۹۵ هزار تن برسد.

    مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: با آزادسازی نرخ نهاده ها و افزایش هزینه های تولید از دولت تقاضا دارم که امسال به صورت استثنایی همانند دام و طیور از قزل آلا حمایت کند و ۷ تا ۱۰ هزار تن تولید مازاد را خریداری کنند، چرا که با تعطیلی مزارع و تغییر کاربری، راه اندازی مجدد سخت است.

    با توجه به شرایط خشکسالی و کم آبی پارسال ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن قزل آلا تولید شد که امسال با استمرار روند خشکسالی و گرانی نهاده دامی پیش بینی می شود که تولید به ۹۰ تا ۹۵ هزار تن برسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *