×
×

قیمت گندم با خروج روسیه از ابتکار صادرات غلات افزایش یافت

  • کد نوشته: 480366
  • ۱۰ آبان ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، به‌دنبال خروج روسیه از ابتکار صادرات غلات اوکراین از دریای سیاه و افزایش نگرانی‌های جهانی از تامین غلات، قراردادهای آتی گندم در بورس معاملات اختیار و آتی شیکاگو (CBOT) با ۵.۴ درصد افزایش به ۸.۷ دلار رسید. همچنین قیمت ذرت نیز با […]

    قیمت گندم با خروج روسیه از ابتکار صادرات غلات افزایش یافت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا، به‌دنبال خروج روسیه از ابتکار صادرات غلات اوکراین از دریای سیاه و افزایش نگرانی‌های جهانی از تامین غلات، قراردادهای آتی گندم در بورس معاملات اختیار و آتی شیکاگو (CBOT) با ۵.۴ درصد افزایش به ۸.۷ دلار رسید.

    همچنین قیمت ذرت نیز با ۲.۲ درصد افزایش در هر بوشل به ۶.۹۶ دلار رسید.

    قیمت گندم در ماه مارس به‌دلیل وقوع جنگ روسیه-اوکراین و تحت تاثیر افزایش قیمت انرژی، در بازارهای بین‌المللی رکورد شکسته و به ۱۳.۶ دلار افزایش یافت.

    به‌رغم این افزایش در نیمه اول سال جاری، اخیرا قیمت گندم به صورت چشمگیری در حال کاهش بود.

    سیاست‌های پولی در سطح جهانی سختگیرانه‌تر شده و نگرانی‌های رکود را افزایش داد. این امر باعث شد که روند نزولی در بازار کالا ادامه داشته باشد. بنابراین، فروش گندم نیز به‌طور قابل توجهی افزایش یافت.

    اگرچه نگرانی‌ها نسبت به جنگ روسیه-اوکراین ادامه دارد، از سرگیری صادرات غلات اوکراین در چارچوب توافقی، باعث افزایش فشارهای فروش بر محصولات کشاورزی شده و قیمت گندم به ۷.۴ دلار کاهش یافته بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *