×
×

قیمت گوجه‌فرنگی حداکثر تا ۲ هفته آینده به تعادل می‌رسد

  • کد نوشته: 6365
  • ۹ آذر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • اصغر یاوری عضو هیأت مدیره اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار گوجه‌فرنگی، اظهار کرد: افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در روز‌های اخیر به دلیل شرایط آب و هوایی و بارندگی اتفاق افتاده که این امر مقطعی است. عضو هیأت مدیره […]

    قیمت گوجه‌فرنگی حداکثر تا ۲ هفته آینده به تعادل می‌رسد
  • اصغر یاوری عضو هیأت مدیره اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار گوجه‌فرنگی، اظهار کرد: افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در روز‌های اخیر به دلیل شرایط آب و هوایی و بارندگی اتفاق افتاده که این امر مقطعی است.

    عضو هیأت مدیره اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار افزود: با افزایش عرضه گوجه‌فرنگی از استان بوشهر طی ۲ هفته آینده، پیش‌بینی می‌شود که قیمت روند نزولی به خود بگیرد و جای هیچگونه نگرانی در این زمینه نیست.

    افزایش ۳۰ درصدی سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی نسبت به سال قبل

    یاوری با اشاره به اینکه سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: بر این اساس اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد، بازار ظرف ۱۰ روز آینده به تعادل می‌رسد.



    او با انتقاد از عرضه گوجه‌فرنگی با نرخ‌های ۱۵ هزار تومان به بالا در خرده‌فروشی‌ها، گفت: باتوجه به قیمت گوجه‌فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار فروش با نرخ‌های ۱۵ هزار تومان بی‌انصافی است و اجهاف در حق مصرف‌کنندگان است چراکه فروشندگان طبق فاکتور حداکثر باید ۳۰ درصد سود در اجناس خود لحاظ کنند.

    این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت بازار شب یلدا، تصریح کرد: باتوجه به آنکه امسال تولید محصولات باغی و جالیزی مناسب بوده است، از این رو جای هیچگونه نگرانی مبنی بر نوسان چشم‌گیر قیمت برای میوه‌های پرطرفدار همچون هندوانه، انار، خرمالو و … در شب یلدا وجود ندارد.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *