×
×

قیمت گوشت در ایران یک چهارم بازار‌های جهانی است/نرخ هر کیلو گوساله زنده ۲۲ هزار تومان

  • کد نوشته: 3768
  • ۱۲ آذر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین‌ وضعیت قاچاق دام اظهار کرد: اگرچه آمار و مستندات رسمی مبنی بر قاچاق دام از کشور وجود ندارد، اما نوسان نرخ ارز و فروش هر کیلو دام با نرخ ۷ دلار آن سوی مرزها […]

  • احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین‌ وضعیت قاچاق دام اظهار کرد: اگرچه آمار و مستندات رسمی مبنی بر قاچاق دام از کشور وجود ندارد، اما نوسان نرخ ارز و فروش هر کیلو دام با نرخ ۷ دلار آن سوی مرزها انگیزه قاچاقچیان را بالا برده است.
    وی نرخ فروش هر کیلو گوساله نر در بازار داخل را ۲۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که به سبب گپ تولید تا مصرف و وجود واسطه گران و دلالان متعدد، نرخ گوشت گوساله در قصابی ها بالاست.
    مقدسی با اشاره به اینکه قیمت گوشت در ایران یک چهارم بازارهای جهانی است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو دام زنده در بازارهای جهانی ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان عرضه می شود که این امر بدان معناست که مردم‌ایران ارزانترین گوشت دنیا را مصرف می کنند.
    رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه کنترلی بر قاچاق دام‌ نیست، بیان کرد: این در حالی است که با صادرات قانونی، از خروج ذخایر ژنتیک جلوگیری می شود.
    به گفته وی اتخاذ تصمیم ممنوعیت یک شبه صادرات دام از سوی وزیر اسبق وزارت صمت بستر را برای حضور قاچاقچیان در بازارهای هدف فراهم کرده است، در حالیکه با رفع ممنوعیت صادرات دام دیگر خبری از قاچاق نیست.
    رئیس انجمن صنفی گاوداران در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید، دامداران در فروش دام و شیر خام تولیدی ۱ تا ۲ درصد سود می کنند.
    باشگاه خبرنگاران جوان
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *