×
×

مازاد ۶ میلیون راس دام در ۱۰ استان کشور

  • کد نوشته: 479425
  • ۱۲ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر آمار در استان های غربی، سمنان و خراسان رضوی ۶ میلیون راس دام وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، افشین صدردادرس گفت: نرخ کنونی هر کیلو دام زنده ۶۲ تا ۷۰ هزار تومان بوده که با قیمت تمام […]

    مازاد ۶ میلیون راس دام در ۱۰ استان کشور
  • مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر آمار در استان های غربی، سمنان و خراسان رضوی ۶ میلیون راس دام وجود دارد.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، افشین صدردادرس گفت: نرخ کنونی هر کیلو دام زنده ۶۲ تا ۷۰ هزار تومان بوده که با قیمت تمام شده حدود ۷۰ هزار تومان اختلاف دارد.

    به گفته او، از اسفند پارسال با توقف صادرات دام، قیمت روند نزولی به خود گرفته به طوری که هنوز به نرخ اسفند نرسیده‌ایم.

    صدردادرس می گوید: براساس مکاتباتی که استان ها انجام دادند، ۶ میلیون راس دام مازاد وجود دارد که با احتساب تولید جدید در فصل بهار و تابستان، مازاد دام نسبت به سال های قبل بیشتر است.

    رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در شرایط کنونی اختلاف قیمت دام‌زنده تا تبدیل به گوشت بسیار زیاد است، دولت می تواند با خرید تضمینی به هر طریقی که صلاح می داند، آن را در بین مردم توزیع کند.

    براساس اذعان اتحادیه دامداران در ۲۴ خرداد، شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک با صادرات دام زنده موافقت کرده اما این مساله هیچگاه به مرحله ابلاغ و اجرا نرسیده ‌که دامداران  انتظار دارند هر چه سریع تر اجرا شود تا پایداری تولید دوام یابد.

    خشکسالی در استان‌ها و اُفت تولید علوفه در مراتع از مشکلات اصلی تولیدکنندگان دام سبک است، چرا که ۱۰ میلیون راس دام در استان های غربی، سمنان و خراسان رضوی مازاد است که بنابر قانون باید صادر شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *