×
×

ماشین آلات پیشرفته داخلی کیفیت محصولات ایرانی را افزایش می دهد

  • کد نوشته: 476819
  • ۷ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) ، سید محمد مهدی هادوی مدیرکل مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بازدید از کارخانه گروه صنعتی «دمیرچی» ضمن بیان مطلب فوق افزود: ساخت ماشین آلات و تجهیزات داخلی این توان را درکشور ایجاد می کند که بتوان […]

    ماشین آلات پیشرفته داخلی کیفیت محصولات ایرانی را افزایش می دهد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) ، سید محمد مهدی هادوی مدیرکل مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بازدید از کارخانه گروه صنعتی «دمیرچی» ضمن بیان مطلب فوق افزود: ساخت ماشین آلات و تجهیزات داخلی این توان را درکشور ایجاد می کند که بتوان مواد اولیه را با هر کیفیتی به محصولات مورد نیاز کشور تبدیل کرد و به همین دلیل وزارت صمت روی بحث ماشین سازی متمرکز است.

    وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ماشین آلات و تجهیزات در افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات خاطرنشان کرد: افزایش قدرت طراحی، ساخت و راه اندازی خط تولید صنایع غذایی در داخل کشور برای ما بسیار حائز اهمیت است، زیرا اگر طراحی توسط شرکت خارجی انجام شود تجهیزات هم از خارج از کشور وارد شده و چرخه معلول باز هم ادامه می یابد.

    هادوی ضمن بازدید و آشنایی با روند ساخت مدرن ترین خط تولید روغن نباتی در کشور گفت: محصولات در وزارت صنعت دارای طبقه بندی هستند و بالاترین درجه محصول از نظر جایگاه محصولی مانند روغن نباتی است که به طور مستقیم با مردم در ارتباط است.

    مدیرکل ماشین آلات وزارت صمت تصریح کرد: بازدید از امکانات علمی و فنی گروه صنعتی دمیرچی به ما نشان می دهد که این مجموعه می تواند به عنوان شرکتی توسعه ای و دانش بنیان بر پایه توان تخصصی طراحی می تواند از روی دریافت خروجی (محصول نهایی)، به ماشین آلات و خطوط تولیدی مورد نیاز برسد و با توجه به دانش موجود و بومی شده منتظر اعلام فرآیندهای بین المللی نمی ماند و این امر برای ما بسیار ارزشمند است.

    وی درخصوص ویژگی های شرکت دمیرچی گفت: دمیرچی علاوه بر ساخت تجهیزات و ماشین آلات یک شرکت طراحی و مهندسی است که کار این شرکت را متمایزتر از بقیه می کند. هادوی تصریح کرد: نکته کلیدی و مهم دیگری که وجود دارد تجهیزات اسپتیک است و تجهیزات اسپتیک برای ما حائز اهمیت است. 

    مدیرکل ماشین آلات وزارت صمت افزود: درست است که در بعضی موارد نیازی به تجهیزات اسپتیک وجود ندارد اما وقتی مسلط بر تکنولوژی باشیم و بدانیم که دنبال چه چیزی هستیم، اگر راجع به چیزی شک داشته باشیم می توان از تجهیزات اسپتیک استفاده کرد و کیفیت محصول نهایی را به شکل چشمگیری افزایش داد.

    وی متذکر شد: خیلی مواقع مجبور به واردات محصولاتی هستیم که تولید داخل آن وجود دارد اما کیفیت آن قابل قبول نیست. پس زمانی که بتوانیم تجهیزات اسپتیک را در کشور تولید کنیم و نیازی به واردات نداشته باشیم یکی از گلوگاه ای تولید را رفع کرده ایم و این موفقیت برایمان بسیار حائز اهمیت و کلیدی است و در چرخه تولید و در نهایت کیفیت محصول نهایی تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت و خوشبختانه دمیرچی قادر به ساخت این تجهیزات است و با خیال راحت می توانیم پروژه هایی که نیاز به تجهیزات اسپتیک دارد را به این شرکت منتقل کنیم.

    و همچنین در این بازدید از ۳ خط اسپیتک در دست ساخت شرکت دمیرچی بازدید به عمل آمد.

    همچنین امیر دمیرچی مدیر گروه صنعتی «دمیرچی» نیز طی سخنانی با اشاره به دانش بنیان شدن گروه صنعتی دمیرچی گفت: پروژه هایی مانند ساخت خط تولید روغن نباتی به دلیل صرفه جویی و جلوگیری از خروج ارز از کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است به طوری که حداقل قرارداد ما برای این خط، حدود ۲ میلیون دلار (نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال) است و به زودی و با مستندات ارائه شده به سطح اول شرکت های دانش بنیان دست می یابیم.

    وی در خصوص برنامه های دردست اقدام گروه صنعتی دمیرچی گفت: طراحی و ساخت خطوط استحصال روغن خام از دانه های روغنی که دارای تجهیزات پیچیده ای است را تا پایان سال ۱۴۰۱ در دست مطالعه و طراحی داریم و امید است در سال ۱۴۰۲ طراحی و ساخت خط کامل روغنکشی از دانه های روغنی، تولید و به بهره برداری برسد.

    دمیرچی افزود: تا امروز تمرکز اصلی ما روی خطوط تولید روغن نباتی بود اما با توجه به درخواست های موجود و اجرایی شدن سیاست دولت مبنی بر توسعه کشت دانه های روغنی در شهرهای مختلف سراسر کشور به نظر می رسد این طرح با استقبال همراه شده و تقاضا برای خرید ماشین آلات و تجهیزات روغنکشی در کشور افزایش یابد.

    مدیر گروه صنعتی دمیرچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال چشمگیر مدیران و کارخانجات صنعت روغن نباتی از خط تولید جدید تصفیه روغن نباتی شرکت دمیرچی خاطر نشان کرد: سعی ما بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۱ بحث ساخت ماشین آلات و تجهیزات مربوط به اولئو کمیکال به عنوان مشتقات روغن نباتی و همچنین طراحی خطوط روغنکشی را تکمیل کنیم تا از سال ۱۴۰۲ بتوان کار تولید و نصب خطوط مدرن روغنکشی را در کشور آغاز کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *