×
×

محدوده نوسان قیمت مرغ تعیین شد

  • کد نوشته: 8056
  • ۱۵ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، همچنین ستاد تنظیم بازار در پی درخواست تشکل‌های تولیدی صنعت گوشت مرغ کشور و وزارت جهاد کشارزی مبنی بر تعدیل مجدد مقادیر جوجه‌ریزی برای مدت دو ماه به ۱۰۵ میلیون قطعه مشروط به رعایت قیمت مصوب جوجه یک روزه و مرغ کشتاری موافقت کرده است. ستاد تنظیم بازار همچنین با جمع آوری ۲۰ […]

    محدوده نوسان قیمت مرغ تعیین شد
  • به گزارش ایسنا، همچنین ستاد تنظیم بازار در پی درخواست تشکل‌های تولیدی صنعت گوشت مرغ کشور و وزارت جهاد کشارزی مبنی بر تعدیل مجدد مقادیر جوجه‌ریزی برای مدت دو ماه به ۱۰۵ میلیون قطعه مشروط به رعایت قیمت مصوب جوجه یک روزه و مرغ کشتاری موافقت کرده است.

    ستاد تنظیم بازار همچنین با جمع آوری ۲۰ میلیون قطعه تخم مرغ نطفه‌دار با مکانیسم‌های مناسب از جمله صادرات یا عرضه برای مصارف داخلی تخم مرغ‌های نطفه‌دار یعنی مصارف صنعتی موافقت کرد.

    پیش‌بینی شده است وزارت جهاد کشاورزی با استفاده از تمام ظرفیت‌های شرکت پشتیبانی امور دام و تشکل‌های تولیدی ضمن توجه به مقادیر نیاز واقعی اقدام لازم را انجام دهد و مقادیر ضرر و زیان مربوطه را به سازمان برنامه و بودجه کشور جهت پیش‌بینی منابع لازم اعلام کند.

    اواخر فروردین ماه ویدیویی از امحای جوجه‌های یکروزه در فضای مجازی منتشر شد که دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه علت آن را  کاهش قیمت مرغ زنده و جوجه یکروزه بخاطر کاهش مصرف این محصول در پی شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش جوجه ریزی بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار برای عید نوروز و ماه رمضان عنوان کرد.

    همچنین به گفته او کمبود شدید ذرت و سویا به عنوان دو نهاده اصلی خوراک به دلیل عدم تخصیص یا عدم انتقال ارز است که اثرات ناشی از کاهش قیمت را تشدید کرده است.

    چند روز بعد ستاد تنظیم بازار تصمیم گرفت عوارض صادراتی مرغ را از ۵۰۰۰ به ۱۵۰۰ تومان تا خرداد ماه کاهش دهد و همچنین سقف جوجه ریزی مرغ با توجه به تعدیل تقاضای مرغ ناشی از ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی ۱۱۵ میلیون قطعه تعیین شد که بر اساس تصمیم جدید این ستاد میزان جوجه‌ریزی باز هم کاهش یافته است.

    ایسنا

    سرویس خبری : دام طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *