×
×

محصولات لبنی ایران برای اولین بار وارد بازار ژاپن شد

  • کد نوشته: 481585
  • ۲۵ بهمن ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از تسنیم ؛ وزارت جهاد کشاورزی اخیراً با نامه‌ای مشترک به تشکل‌های مرتبط با صنایع لبنی از موافقت دولت ژاپن با صادرات لبنیات ایرانی به این کشور خبر داد. در این نامه اشاره  شده است که با توجه به موافقت دولت ژاپن با درج […]

    محصولات لبنی ایران برای اولین بار وارد بازار ژاپن شد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از تسنیم ؛ وزارت جهاد کشاورزی اخیراً با نامه‌ای مشترک به تشکل‌های مرتبط با صنایع لبنی از موافقت دولت ژاپن با صادرات لبنیات ایرانی به این کشور خبر داد.

    در این نامه اشاره  شده است که با توجه به موافقت دولت ژاپن با درج نام ایران در فهرست واردات مجاز محصولات لبنی به این کشور، امکان صادرات لبنیات ایران به سرزمین آفتاب مهیا شده است.

    بنابراین گزارش کشور ژاپن به‌علت تمرکز بر تولیدات با تکنولوژی و ارزش افزوده بالا عملاً واردکننده مواد غذایی و لبنیات است که البته با استانداردهای کیفی و بهداشتی بسیار سخت‌گیرانه تأمین می‌شوند.

    بنی‌طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی در این ارتباط اظهار داشت: در بخش‌هایی مانند صنایع دستی، غذایی، دارویی و محصولات کشاورزی دروازه‌های ژاپن به‌روی محصولات ایرانی که البته استانداردهای بسیار سخت‌گیرانه‌ای دارد باز است.

    بنی‌طبا ادامه داد: با قطع صادرات نفت در دو سال اخیر، نسبت ارزش صادرات به ژاپن به‌اندازه نصف واردات آن  است که امیدواریم با صادرات محصولات لبنی به این کشور بتوان گامی برای بهبود تراز تجاری برداشت.

    صادرات ۱۵۰۰ تن لبنیات به ژاپن در فاز اول

    بوته نصرالله‌پور معاون کیفیت یک شرکت لبنی در این خصوص ابراز کرد: اولویت ما تأمین لبنیات برای بازار داخلی کشورمان است و باید تولید خود را در اختیار مصرف‌کنندگان داخلی قرار دهیم اما به‌دلیل برخی مشکلات اقتصادی جامعه، صادرات برای حفظ سازمان اجتناب‌ناپذیر است اما معتقدیم محصولات باید به اهدافی صادر شوند که نسبت به بازار داخل و اهداف صادراتی رایج، ارزش افزوده و اعتبار کیفی و اقتصادی بیشتری برای کشورمان ایجاد کند.

    وی تصریح کرد: علاوه بر صادرات محصول نهایی به ژاپن، در حال رایزنی برای جلب شریک تجاری ژاپنی هستیم.

    وی اضافه کرد: صادرات به ژاپن از سالها قبل در “سازمان گلا” هدف‌گذاری و مطالعات اولیه آن انجام شده بود ولی اقدام رسمی برای بازاریابی و ارزیابی کیفی محصولات و فرآیندهای مرتبط از سال ۹۷ آغاز شد.

    نصرالله‌پور گفت: بازاریابی و شناخت نیازهای جامعه مصرف ژاپنی و تطبیق آن با توانایی‌های تولیدی داخلی و در ادامه شناخت و تطبیق با ضوابط قانونی به‌ویژه ضوابط بهداشتی و کیفی سخت‌گیرانه کشور ژاپن و ایجاد هماهنگی بین وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دو کشور برای تنظیم پروتکل‌های بهداشتی شرایط صادرات به این کشور فراهم شد.

    وی یادآور شد: ژاپن جزو بازارهای معتبر به‌ویژه در شاخص‌های بهداشتی و کیفی محصولات غذایی است که اضافه شدن آن به سبد صادرات لبنیات کشور قطعاً بر اعتبار صنعت غذا و به‌ویژه لبنیات کشور تأثیر مثبت خواهد داشت.

    نصرالله‌پور گفت: در فاز اول معادل ۱۵۰۰ تن شیر خام، و فرآورده‌های لبنی به این کشور صادر می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *