×
×

مشکلی در تولید روزانه قارچ نداریم؛ نرخ هر کیلو قارچ فله ۱۵ هزار تومان

  • کد نوشته: 7972
  • ۱۲ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • مهدی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا بر تولید قارچ تاثیری نداشته است، اظهار کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا، تولیدکنندگان قارچ مشکلی از حیث بازار فروش محصولشان ندارند. وی افزود: با توجه به بسته بودن […]

    مشکلی در تولید روزانه قارچ نداریم؛ نرخ هر کیلو قارچ فله ۱۵ هزار تومان
  • مهدی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا بر تولید قارچ تاثیری نداشته است، اظهار کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا، تولیدکنندگان قارچ مشکلی از حیث بازار فروش محصولشان ندارند.

    وی افزود: با توجه به بسته بودن مرز‌ها و عدم صادرات لطمه‌ای به صنعت قارچ وارد شد که خوشبختانه با بکارگیری برخی تدابیر و تبلیغات گسترده در خصوص اهمیت قارچ در ارتقای سیستم ایمنی بدن، سرانه مصرف ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافت.

    رجبی از تعادل قیمت قارچ در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو قارچ فله با نرخ ۱۴ هزار تا ۱۵ هزار تومان و قارچ بسته بندی با احتساب ۲۰ درصد سود برای کارخانه به دست مصرف کننده می‌رسد.

    کاهش ۱۵ درصدی تولید قارچ در ماه رمضان

    رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی با اشاره به اینکه مشکلی در تولید روزانه قارچ نداریم، بیان کرد: طبق روال همه ساله تولید قارچ در ماه رمضان ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد، اما هم اکنون رقم دقیق تولید را نمی‌توان اعلام کرد.

    وی ادامه داد: با توجه به افزایش ۲۱ درصدی حقوق و دستمزد، تورم، حمل و نقل و سایر عوامل تولید قیمت تمام شده در حال بررسی است، اما با هم اندیشی تولیدکنندگان قیمتی را اعلام ‌خواهیم کرد که به حفظ بازار مصرف کمک کند.

    رجبی در پایان تصریح کرد: با گسترش ویروس کرونا و رعایت شرایط بهداشتی، عرضه فله قارچ با مشکلاتی روبروست، از این رو به تولیدکنندگان توصیه می‌شود برای افزایش اطمینان خاطر مصرف کنندگان اقدام به بسته بندی قارچ‌های تولیدی کنند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *