×
×

مصرف سموم پرخطر در کشور ۱۵ درصد کاهش یافت

  • کد نوشته: 4136
  • ۲۶ دی ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در ششمین نمایشگاه کود، سم و نهاده‌های کشاورزی در بوستان گفتگو با اعلام اینکه سموم پرخطر در کشور از ۲۴ درصد به ۸.۸ درصد کاهش یافته است، گفت: شورای نظارت سازمان حفظ نباتات و شورای عالی کود و سم ساماندهی […]

    مصرف سموم پرخطر در کشور ۱۵ درصد کاهش یافت
  • به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در ششمین نمایشگاه کود، سم و نهاده‌های کشاورزی در بوستان گفتگو با اعلام اینکه سموم پرخطر در کشور از ۲۴ درصد به ۸.۸ درصد کاهش یافته است، گفت: شورای نظارت سازمان حفظ نباتات و شورای عالی کود و سم ساماندهی سموم کشاورزی را انجام داده و آنها را ثبت کردند.

    وی در ادامه به وضعیت بذر هیبرید در بخش کشاورزی اشاره کرد وگفت: در این حوزه وابسته هستیم، از ۶۰۰ میلیارد عدد بذری که نیاز کشور است، تنها ۲۰ میلیون عدد بذر هیبریدی تولید می‌شود و لازم است که در این حوزه فعالانه اصلاح بذر اقدامات جدی کنند.

    معاون امور باغبانی در ادامه گفت:‌ مهمترین دغدغه وزارت جهاد کشاورزی تامین نهاده‌ها، کود، قند و ماشین‌آلات کشاورزی است و خط مشی وزارتخانه این است که از بخش کشاورزی استفاده بیشتری کند، چرا که در بخش کشاورزی ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد.

    طهماسبی گفت:‌ نخستین هدف ما حفاظت از محیط زیست کشور است و تلاش می‌کنیم از منابع پایه استفاده بیشتری کنیم.

    وی ادامه داد:‌ هر چه نهاده سالم به کشاورز بدهیم خاک و محیط زیست سالم‌تر می‌ماند و محصول سالم دست مصرف‌کننده می‌رسد و تامین نهاده‌‌ها یکی از پایه‌های اصلی امنیت غذایی است.

    معاون امور باغبانی در ادامه گفت: در این راستا ۹ هزار برند کود در کشور ثبت شده تا کیفیت نهاده‌های کشاورزی از جمله کود را ارتقا بدهیم.

    خبرگزاری فارس

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *