×
×

مصرف ۳۰ میلیون دز واکسن آنفلوانزای پرندگان تولید داخل

  • کد نوشته: 477853
  • ۱۱ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، «امین اسدی» افزود: تولید این میزان واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای نخستین بار توسط شرکت‌های واکسن‌سازی بخش خصوصی داخلی رخ داد که یکی از موفقیت‌های قابل توجه کشور در سال ۱۴۰۰ بوده است. وی اظهار داشت: اکنون در کشور هفت کارخانه یا شرکت […]

    مصرف ۳۰ میلیون دز واکسن آنفلوانزای پرندگان تولید داخل
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، «امین اسدی» افزود: تولید این میزان واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای نخستین بار توسط شرکت‌های واکسن‌سازی بخش خصوصی داخلی رخ داد که یکی از موفقیت‌های قابل توجه کشور در سال ۱۴۰۰ بوده است.

    وی اظهار داشت: اکنون در کشور هفت کارخانه یا شرکت واکسن‌سازی وجود دارد که دو واحد از آنها دولتی و پنج شرکت هم متعلق به بخش خصوصی است.

    مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه، موفقیت‌های زیادی در حوزه واکسن سازی به وقوع پیوسته است، گفت: اکنون واکسن‌هایی که در حوزه دام (شامل گاو و گوسفند و بز)، طیور و آبزیان در کشور مصرف می‌شود ۸۷ نوع است که ۴۲ نوع آن تولید داخلی و ۴۵ نوع وارداتی است.

    اسدی ادامه‌داد: در حال حاضر ۹۵ درصد نیاز کشور در حوزه واکسن‌های دامی، ۸۰ درصد در حوزه واکسن‌های آبزیان و حدود ۳۵ درصد نیاز کشور در حوزه واکسن‌های طیور در داخل کشور تولید می‌شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *