×
×

مصوبه جدید برای ترخیص کالا‌های اساسی دپو شده ابلاغ شد

  • کد نوشته: 7722
  • ۳۱ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در تاریخ ۳۰ فروردین با تغییر مقررات مربوط به تخصیص ارز، کالا‌های اساسی دپو شده در گمرکات تعیین تکلیف خواهد شد. در این مصوبه آمده است با توجه به دستور ریاست محترم جمهوری در خصوص تعجیل در ترخیص چهار میلیون تن کالای اساسی […]

    مصوبه جدید برای ترخیص کالا‌های اساسی دپو شده ابلاغ شد
  • به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در تاریخ ۳۰ فروردین با تغییر مقررات مربوط به تخصیص ارز، کالا‌های اساسی دپو شده در گمرکات تعیین تکلیف خواهد شد.

    در این مصوبه آمده است با توجه به دستور ریاست محترم جمهوری در خصوص تعجیل در ترخیص چهار میلیون تن کالای اساسی موجود در بنادر (مشمول ارز ۴۲۰۰ تومان) و لزوم هماهنگی دستگاه‌های مرتبط از جمله بانک مرکزی، گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عملی شدن این موضوع تصمیمات ذیل در این خصوص اتخاذ شد:

    ۱_مقرر گردید تخصیص ارز ذرت‌های رسوبی در گمرک جمهوری اسلامی توسط بانک مرکزی مطابق نامه تاریخ بیست و سوم فروردین ماه که توسط قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تایید و ارسال شده است بدون فوت وقت و با کمترین بروکراسی اداری اقدام شود.

    ۲_گمرک مکلف است، تایید کد تخصیص ارز را به معنی در صف تامین تلقی و تمام محموله‌های ذرت رسوبی که کد تخصیص سیستمی دریافت نمودند را ترخیص کند.

    ۳_کلیه صاحبان محموله‌های ذرت رسوبی ر بنادر که کد تخصیص دریافت کرده‌اند، مکلفند حداکثر ظرف دو هفته نسبت به ترخیص محموله‌های ذرت از گمرکات کشور و توزیع در چارچوب مصوبات ابلاغی اقدام نمایند بدیهی است در صورت عدم اقدام موثر از سوی دارندگان محموله‌های ذرت برای ترخیص کالا اقدام قانونی با هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار توسط دستگاه‌های مسئول انجام خواهد شد.

    ۴ -با توجه به اعلام آمادگی بانک مرکزی مقرر شد بانک مذکور نسبت به تخصیص ارز ۴۲۰۰ و برای کالا‌های اساسی مشمول به صورت خرید اعتباری اقدام و برای تامین ارز آن حداکثر شش ماه از زمان تخصیص ارز‌های در دسترس قابل انتقال اقدام کند.

    مصوبه جدید برای ترخیص کالا‌های اساسی دپو شده ابلاغ شد

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : گوناگون

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *