×
×

معاون وزیر جهاد کشاورزی: شکر به زودی ارزان می‌شود

  • کد نوشته: 4440
  • ۱۹ اسفند ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، یزدان سیف – مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران – در حاشیه دومین جشنواره عکس خوشه در باغ موزه قصر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا در صورت پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم، این محصول استراتژیک مانند سال‌های پایانی دولت گذشته قاچاقش افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: تا […]

    معاون وزیر جهاد کشاورزی: شکر به زودی ارزان می‌شود
  • به گزارش ایسنا، یزدان سیف – مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران – در حاشیه دومین جشنواره عکس خوشه در باغ موزه قصر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا در صورت پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم، این محصول استراتژیک مانند سال‌های پایانی دولت گذشته قاچاقش افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: تا کنون هیچ تصمیمی درباره افزایش قیمت گندم گرفته نشده و برنامه‌ای برای آن هم فعلاً نداریم اما دولت در صدد است با مشوق‌های مختلف مانند پرداخت به صورت ۱۰۰ درصد نقدی، کمک برای کرایه حمل گندم، مشوق‌هایی مانند جایزه پاکی و … در این زمینه به کشاورزان بیشتر کمک کند تا آنها رضایت بیشتری داشته باشند.

    وی افزود: البته برخی در بدنه دولت و وزارت جهاد کشاورزی به دنبال اصلاح قیمت گندم هستند اما تا کنون هیچ برنامه‌ای برای آن وجود ندارد. البته مسلماً رضایت کشاورزان جلب خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: احتمال قاچاق گندم رد نمی‌شود. چرا که هر کالایی که ارزش پیدا کند و صادرات آن صرفه اقتصادی داشته باشد به صورت رسمی و غیر رسمی رشد صادرات پیدا خواهد کرد.

    سیف همچنین در خصوص وضعیت قیمت شکر در بازار اعلام کرد که تیم‌های نظارتی به کشت و صنعت‌های نیشکر ورود پیدا کرده‌اند تا آنها هر چه سریع‌تر برداشت‌شان را آغاز کنند و به زودی با عرضه این محصول و شکر وارد شده که برای شرکت بازرگانی تا کنون به بیش از ۶۱۲ هزار تن رسیده و برای بخش خصوصی نیز ۴۰۰ هزار تن مجوز صادر شده است، کاهش قیمت را شاهد خواهیم بود.

    وی گفت: ذخایر استراتژیک کشور به ویژه در زمینه شکر مناسب بوده و با گرانفروشان برخورد خواهد شد.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *