×
×

میوه های تابستانی ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان می شوند

  • کد نوشته: 479296
  • ۵ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به فراوانی عرضه میوه های تابستان، پیش بینی می شود که قیمت محصولات ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یابند. به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، محمد باقری گفت: با توجه به فراوانی عرضه میوه های نوبرانه، بازار از […]

    میوه های تابستانی ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان می شوند
  • عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به فراوانی عرضه میوه های تابستان، پیش بینی می شود که قیمت محصولات ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یابند.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، محمد باقری گفت: با توجه به فراوانی عرضه میوه های نوبرانه، بازار از تعادل نسبی برخوردار است.

    او قیمت هر کیلو گیلاس تکدانه را ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان، گیلاس مشکی را ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، آلبالو را ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، شلیل شبرنگ را ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان، سیب گلاب را ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، انگور یاقوتی را ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان و هلو را ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

    محصولقیمت هر کیلوگرم
    گیلاس تکدانه۴۰ تا ۸۰ هزار تومان
    گیلاس مشکی ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان
    آلبالو ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
    شلیل شبرنگ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان
    سیب گلاب ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان
    انگور یاقوتی۳۰ تا ۵۰ هزار تومان
    هلو۱۰ تا ۳۰ هزار تومان
    توت فرنگی۱۵ تا ۳۵ هزار تومان

    آقای باقری می گوید: هم اکنون هر کیلو توت فرنگی با نرخ ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، گوجه سبز ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان، خیار ۴ تا ۱۰ هزار تومان، آلو قطره طلا ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، انجیر ۲۵ تا ۶۰ هزار تومان، هندوانه ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، خربزه ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان، انبه ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان و موز ۲۴ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها عرضه می شود.

    محصولقیمت هر کیلوگرم
    هندوانه۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان
    خربزه۸ تا ۱۵ هزار تومان
    انبه۴۰ تا ۶۰ هزار تومان
    موز ۲۴ هزار تومان
    آلو قطره طلا ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان
    خیار ۴ تا ۱۰ هزار تومان
    انجیر۲۵ تا ۶۰ هزار تومان

    عضو هیئت مدیره اتحادیه بارفروشان گفت: با انبوه عرضه میوه‌های تابستانه طی روزهای آتی پیش بینی می شود که قیمت میوه ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یابد.

    بررسی های میدانی نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو گیلاس تکدانه ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، گیلاس مشکی ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان، آلبالو ۴۰ تا ۵۵ هزار تومان، گوجه سبز ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان، شبرنگ ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان، هلو ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، موز ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان، خربزه ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، طالبی ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، هندوانه ۶ تا ۱۰ هزار تومان و ملون ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان است.

    مسئولان اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی اذعان می کنند که گرمای هوا علت اصلی کاهش قیمت میوه، صیفی و فرنگی جات است و در خصوص میوه‌های وارداتی هم به سبب افزایش عرضه و ورود بار قیمت روند کاهشی به خود گرفته است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *