×
×

نرخ انواع ماهی اعلام شد/ ماهی «زبیده» کیلویی ۴۰۰ هزار تومان

  • کد نوشته: 477908
  • ۱۵ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا،فخرالدین احمدی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی قیمت ماهی قزل‌آلا در هفته‌ اخیر، گفت: قیمت ماهی قزل‌آلا در عمده‌ فروشی از کیلویی ۶۷ هزار تومان به کیلویی ۶۲ هزار تومان رسیده است. احمدی در ادامه با اشاره به انواع قیمت ماهی، تصریح […]

    نرخ انواع ماهی اعلام شد/ ماهی «زبیده» کیلویی ۴۰۰ هزار تومان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایلنا،فخرالدین احمدی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی قیمت ماهی قزل‌آلا در هفته‌ اخیر، گفت: قیمت ماهی قزل‌آلا در عمده‌ فروشی از کیلویی ۶۷ هزار تومان به کیلویی ۶۲ هزار تومان رسیده است.

    احمدی در ادامه با اشاره به انواع قیمت ماهی، تصریح کرد: سالمون کیلویی ۷۰ هزار تومان، آزاد پرورشی کیلویی ۲۷ هزار تومان، کپور کیلویی ۴۵ هزار تومان، سفید پرورشی ۶۰ هزار تومان است. باید بگویم که افزایش قیمت در ماهیان جنوب بیشتر ملموس است و ماهی شیر کیلویی ۱۷۰ هزار تومان، حلوا کیلویی ۱۴۰ هزار تومان و ماهی زبیده کیلویی ۴۰۰ هزار تومان است؛ این ماهی جزو ماهیانی است که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

    این کارشناس حوزه آبزیان با بیان اینکه مردم تمایلی برای مصرف آبزیان از خود نشان نمی‌دهند، افزود: قیمت آبزیان نسبت به دیگر پروتئین‌ها بالاتر است و با وجود کاهش قیمت قزل‌آلا در هفته اخیر میزان خرید قابل توجه نیست. در شب عید بنا به رسم و رسوم مردم تمایل دارند که ماهی مصرف کنند و به قیمت آن چندان توجه ندارند و امیدواریم که در هفته آخر سال بازار آبزیان مانند سال‌های گذشته رونق بگیرد.

    وی هفته آخر اسفند را به عنوان هفته خرید آبزیان از سوی مردم معرفی کرد و افزود: ماهیان گرمآبی در مزارع، پرورش داده می‌شوند و تولید آن روند ثابتی دارد اما ماهیان دریایی شرایط دیگری دارند و تامین آنها در بازار بستگی به شرایط دریا دارد اگر جو دریا طوفانی باشد صید ماهی دریایی، کاهش و قیمت آن بالا می‌رود و بالعکس اگر جو آرام باشد ماهی صید و قیمت‌ها آن متعادل می‌شود.

    این فعال اقتصادی با تاکید قاچاق ماهی دریا جنوب به کشورهای حاشیه خلیج فارس، گفت: در بازار تهران انواع ماهی جنوب موجود است اما همانگونه که اشاره شد قیمت آنها بالاست.

    مسئول آبزیان اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به لزوم مصرف آبزیان تازه، تصریح کرد: این ذهنیت در مردم ایجاد شده است که ماهی کیلویی ۳۰ هزار تومان خاصیت ندارد اما باید بگویم که چنین نیست و مردم ماهی تازه ارزان را مصرف کنند و ماهی را از سفره‌های خود را حذف نکنند. ماهیان ارزان و تازه نیز پروتئین دارند و نیازهای بدن را تامین می‌کند.

    وی ادامه داد: مسئولان وزارت کشاورزی باید برای مصرف آبزیان در کشور فرهنگ‌سازی کنند و امیدواریم که همکاری‌ها سازمان شیلات با فعالان بازار افزایش پیدا کند و از تجربه آنها بیشتر استفاده شود تا مصرف آبزیان در سفره مردم حذف نشود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *