×
×

نرخ هر کیلو مرغ ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان شد

  • کد نوشته: 7838
  • ۸ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش قیمت مرغ زنده در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۱ هزار و […]

    نرخ هر کیلو مرغ ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان شد
  • عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش قیمت مرغ زنده در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان است.

    به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به روز گذشته به سبب نبود کشش بازار ۳۰۰ تومان کاهش یافته است.

    حجت ادامه داد: با توجه به حجم مرغ‌های تولیدی مانده در سالن‌ها مربوط به دوره گذشته و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت مرغ در بازار کاهش یافته است.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشش چندانی برای خرید در بازار وجود ندارد، بیان کرد: علی رغم آغاز ماه مبارک رمضان و واریز حقوق، همچنان به سبب نبود تقاضا با افت قیمت در بازار مواجه هستیم.

    وی درباره قیمت مرغ طی روز‌های آتی در بازار گفت: تا زمانیکه وزارت جهاد کشاورزی، مدیریت تولید جوجه یکروزه را به طور جدی اجرا نکند، روند زیان مرغداران ادامه خواهد یافت.

    به گفته حجت، با توجه به تسهیل در عرضه نهاده طی چند روز اخیر و آغاز خرید پشتیبانی امور دام و جمع آوری مرغ سایز از ابتدای امسال تا حدودی از فشار مرغداران طی ۱۰ روز اخیر کاسته است که با استمرار این روند بازار به تعادل خواهد رسید.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آینده قیمت مرغ در ماه رمضان گفت: در اواسط هفته‌گذشته قیمت مرغ ۱ تا ۲ درصد کاهش یافت که با ازدیاد نسبی تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ زنده به ۸ هزار تومان و مرغ گرم ۱۲ هزار تومان برسد.

    وی درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار مرغ اظهار کرد: با توجه به اظهار نظر مسئولان مبنی بر تاثیر ویروس کرونا بر کاهش مصرف و قیمت مرغ انتظار می‌رود که در امر جوجه ریزی مدیریت صورت گیرد تا روند فعلی افت قیمت در بازار استمرار نیابد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه اختلاف قیمت مصوب نهاده دامی با بازار آزاد بسیار بالاست، بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بازار آزاد بسته به کیفیت ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۴ هزار تومان است، در حالیکه قیمت هر کیلو ذرت در بنادر یک هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان است.

    به گفته وی، با استمرار عرضه نهاده دامی از سوی پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی پیش بینی می‌شود تا هفته آینده قیمت در بازار تقلیل یابد.

    حجت با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه در بازار همچنان پایین است، بیان کرد: با کاهش قیمت نهاده‌های دامی، استقبال مرغداران برای خرید جوجه و تداوم جوجه ریزی پیش بینی می‌شود که قیمت جوجه یکروزه به نرخ متعادل در بازار برسد.

    وی قیمت هر کیلو مرغ زنده با احتساب سود منطقی برای مرغدار را ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های کارگری و نوسان نرخ نهاده‌ها انتظار می‌رود که مسئولان تنظیم بازار هر چه سریع‌تر قیمت واقعی مرغ را اعلام کنند، در غیر این صورت بلاتکلیفی صنعت ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *