×
×

هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان و دامداران؛ رشد ۳۰.۵ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

  • کد نوشته: 7893
  • ۱۰ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • مسعود حقیقت مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس و قسمتی از مرکز رگبار باران […]

    هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان و دامداران؛ رشد ۳۰.۵ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت
  • مسعود حقیقت مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس و قسمتی از مرکز رگبار باران خواهیم داشت.

    وی افزود: روز پنج شنبه با تقویت سامانه بارشی در اکثر مناطق به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران همراه با رعد و برق و در برخی مناطق وزش باد شدید و تگرگ خواهیم داشت.

    حقیقت ادامه داد: روز پنج شنبه در استان‌های واقع در غرب و دامنه‌های زاگرس بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

    مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا ظهر جمعه در شمال شرق کشور فعال است، بیان کرد: این سامانه ظهر جمعه از کشور خارج می‌شود و بعدازظهر این روز سامانه دیگری مجدد از جنوب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود.

    وی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: با توجه به برداشت کلزا، جو و گندم در مناطق جنوب و گرمسیر کشور توصیه می‌شود که کشاورزان به سبب شدت بارش از انبار کردن محصول در مناطق باز اجتناب کنند.

    به گفته این مقام ‌مسئول، عشایر جنوب کشور به سبب احتمال وقوع صاعقه چرای دام را در مناطق امن انجام دهند و از رفتن به حاشیه رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند.

    حقیقت در توصیه‌ای دیگر به زنبورداران کشور بیان کرد: در مناطق مرکز و معتدل زنبوردارانی که حاشیه رودخانه‌ها اتراق کردند، هر چه سریع‌تر کندو‌های زنبور عسل خود را به نقاط مرتفع بروند در غیر این صورت وقوع سیل منجر به از بین رفتن کندو‌ها می‌شود.
    وی ادامه داد: با توجه به احتمال بارش و آبگرفتگی در نیمه غربی و شمالی کشور به پرورش دهندگان توصیه می‌شود که دیواره ماهیان گرم آبی و سردآبی را محکم کنند تا بارش باران باعث شکسته شدن استخر‌ها نشود.

    رشد بیش از ۳۰ درصد بارش نسبت به دوره بلندمدت

    مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارندگی‌های کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار مجموع میزان بارش ۲۶۴.۴ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کمبود بارش و بلندمدت ۳۰.۵ درصد رشد بارندگی داریم.

    حقیقت در پایان تصریح کرد: تاکنون ۱۱۳.۸ درصد بارش یک سال زراعی تامین شده است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: کشاوزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *