×
×

هشدار وزش باد و گرمای هوا به باغداران و زعفران‌کاران

  • کد نوشته: 479309
  • ۶ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و زعفران کاران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی و کاهش میزان بارش‌ها به کشاورزان توصیه می شود که […]

    هشدار وزش باد و گرمای هوا به باغداران و زعفران‌کاران
  • کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و زعفران کاران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی و کاهش میزان بارش‌ها به کشاورزان توصیه می شود که آبیاری غلات، سبزی، صیفی و حبوبات برمبنای نیاز واقعی انجام دهند، همچنین به سبب پیش بینی وزش باد احتیاط در آبیاری و سم پاشی مزارع را انجام دهند.

     به گفته او، با توجه به وزش باد به باغداران توصیه می شود که در باغات جدید دارای نهال های کوچک از قیم جهت شکسته شدن شاخه درختان استفاده کند.

    غلامی می گوید: کشاورزان اقدامات سایه سازی را به منظور کاهش دما در مزارع زعفران انجام دهند و سطح زمین را با مالچ کاه و کلش بپوشانند.

    براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا ۳ تیر ۱۶۱ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۱۳۳.۴ میلی متر و در دوره بلندمدت ۲۲۶ میلی متر است که این امر افزایش ۲۰.۷ درصدی نسبت به سال قبل و کاهش ۲۸.۸ درصدی دوره نرمال نشان می دهد.

    براساس آخرین نقشه های هواشناسی امروز در بخش هایی از استان های آذربابجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی، کردستان، کرمانشاه و اردبیل بارش باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

    طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات شمال شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود.

    امروز با شکل گیری توده گرد و خاک در نواحی غربی و بخش هایی از جنوب، مرکز و دامنه های جنوبی البرز کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می رود‌.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *