×
×

هند جهان را غافلگیر کرد!

  • کد نوشته: 478907
  • ۴ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، هند صادرات شکر را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای محافظت از ذخایر غذایی خود محدود می‌کند و این اقدام پس از ممنوعیت فروش گندم است که بیش از یک هفته پیش انجام شد. رویترز در ماه مارس گزارش داد که هند […]

    هند جهان را غافلگیر کرد!
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، هند صادرات شکر را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای محافظت از ذخایر غذایی خود محدود می‌کند و این اقدام پس از ممنوعیت فروش گندم است که بیش از یک هفته پیش انجام شد. رویترز در ماه مارس گزارش داد که هند در حال برنامه‌ریزی برای محدود کردن صادرات شکر برای حفظ قیمت‌های محلی و تضمین عرضه ثابت در بازار داخلی است.

    هند در سال گذشته پس از برزیل، بزرگ‌ترین صادرکننده شکر جهان بود و بنگلادش، اندونزی، مالزی و دبی مشتریان اصلی او هستند.

    کاهش تولید شکر در برزیل و قیمت بالای نفت که کارخانه‌ها را در آنجا تشویق می‌کند تا اتانول بیشتری بر پایه نیشکر تولید کنند، باعث افزایش قیمت‌های جهانی شده است. در ابتدا، هند قصد داشت صادرات شکر را به ۸ میلیون تن محدود کند اما دولت بعدا تصمیم گرفت به کارخانه‌ها اجازه دهد تا مقدار بیشتری شکر را در بازار جهانی بفروشند زیرا برآوردهای تولید به سمت بالا اصلاح شد.

    انجمن کارخانه‌های قند هند، پیش‌بینی تولید خود را به ۳۵.۵ میلیون تن تغییر داد که در مقایسه با برآورد قبلی خود که ۳۱ میلیون تن بود، افزایش یافت.

    به گزارش بلومبرگ، هند در اوایل این ماه، هنگامی که صادرات گندم را پس از موج گرما که برخی از محصولات را از بین برد و باعث جهش قیمت‌ها شد، مهار کرد و جهان را غافلگیر کرد. از دیگر اقدامات اخیر دولت های آسیایی می‌توان به ممنوعیت صادرات روغن پالم توسط اندونزی و توقف فروش مرغ به خارج از کشور مالزی اشاره کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *