×
×

واردات دام زنده به جایی نرسید/کاهش ۵ هزار تومانی نرخ گوشت در بازار

  • کد نوشته: 2736
  • ۴ تیر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت واردات دام زنده ،اظهار کرد: اگرچه قرار بود در هفته های اخیر نخستین محموله های دام زنده که حدود ۶ هزار راس بود،وارد کشور شود اما به دلیل وجود برخی […]

  • منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت واردات دام زنده ،اظهار کرد: اگرچه قرار بود در هفته های اخیر نخستین محموله های دام زنده که حدود ۶ هزار راس بود،وارد کشور شود اما به دلیل وجود برخی مشکلات ،در کشتارگاه های مبادی مرزی این دام ها به صورت لاشه درآمدند.

    به گفته وی توزیع گسترده و ثبات قیمت گوشت های وارداتی تا حدودی بر کاهش قیمت گوشت داخلی و تنظیم بازار اثر گذار بود.

    پوریان ادامه داد: پیش از این گوشت وارداتی در مراکز بسته بندی و فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شد که بااصلاح شبکه توزیع، به تازگی گوشت گرم در قصابی ها نیز عرضه می شود.

    رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده با اشاره به اینکه هر کیلو دام زنده با نرخ ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان در بازار توزیع می شود،بیان کرد: همچنین هر کیلو شقه گوسفندی داخلی در بخش خرده فروشی ۴۳ هزار تومان عرضه می شود که به نسبت هفته های اخیر ۴ تا ۵ هزار تومان کاهش یافته است.

    وی از واردات روزانه ۱۵۰ تن لاشه گرم خبر داد و گفت: با توجه به واردات مناسب در تمامی سطوح و کاهش قیمت گوشت در بازار انتظار می رود که صادرات دام مجددا آزاد شود تا پرواربندها بتوانند دام های سنگین خود را به بازارهای هدف صادر کنند.

    وی در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه بخش پرواربندی سنگین متاثر از واردات است ، ممنوعیت صادرات دام در هفته های اخیر آسیب جدی به این بخش وارد کرده است.
    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *