×
×

واردات مرغ نظم بازار را بر هم زده است

  • کد نوشته: 479852
  • ۶ شهریور ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • دبیر انجمن‌تولیدکنندگان جوجه گفت: علی رغم‌ مازاد تولید و خرید روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن مرغ از مرغداران، واردات جوجه مربوط به ثبت سفارش‌های قبل در حال انجام است. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا صدیق پور دبیر انجمن‌صنفی تولیدکنندگان جوجه گفت: هم اکنون هر […]

    واردات مرغ نظم بازار را بر هم زده است
  • دبیر انجمن‌تولیدکنندگان جوجه گفت: علی رغم‌ مازاد تولید و خرید روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن مرغ از مرغداران، واردات جوجه مربوط به ثبت سفارش‌های قبل در حال انجام است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا صدیق پور دبیر انجمن‌صنفی تولیدکنندگان جوجه گفت: هم اکنون هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ هزار تومان تا ۵ هزار تومان عرضه می شود، درحالیکه قیمت مصوب ۱۲ هزار تومان است.

    به گفته او، با توجه به آنکه ۲۰ درصد تولید جوجه با نرخ ۵ هزار تومان عرضه می شود، بنابراین طی سه ماه اخیر تولیدکنندگان ماهانه حداقل ۸۰۰ تا هزار میلیارد تومان‌ متضرر شدند.

    صدیق پور می‌گوید: علی رغم آنکه قرار بود دولت بسته حمایتی به تولیدکنندگان جوجه دهد، اما در یک‌ماه اخیر اقدامی نکرده است که این امر منتج به کاهش تولید از ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه به ۹۲ تا ۹۳ میلیون قطعه شده است.

    دبیر انجمن‌تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: در شرایط فعلی که پشتیبانی امور دام روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن مرغ مازاد از تولیدکنندگان خریداری می کند، جلوگیری از واردات مربوط به ثبت سفارش های قبلی امری ضروری است.

    بنابر آمارهای اعلامی با اصلاح نظام یارانه و افزایش قیمت مرغ، تقاضا برای خرید مرغ ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافت که این‌امر تولید جوجه و مرغ را تحت تاثیر قرار داد به طوریکه متوسط قیمت مرغ گرم ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان است و در برخی فروشگاه ها با نرخ مصوب عرضه می شود.

    طبق گفته انجمن‌تولیدکنندگان جوجه در شرایطی که به رغم مازاد بالای تولید، خرید تضمینی مرغ انجام می شود و انبارهای پشتیبانی مملو از مرغ های نزدیک به تاریخ انقضاست، واردات مرغ در حال انجام است که دولت راهی جز جلوگیری از واردات و توزیع کالابرگ‌ پروتئینی به منظور پایداری تولید ندارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *