×
×

واردکنندگان فروشنده نهاده های دامی در بازار نیستند/ آدرس غلط مدیران ناموفق در تنظیم بازار

  • کد نوشته: 9435
  • ۲ شهریور ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • داوود رنگی با اعلام این مطلب اظهار کرد: سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری با هدف تقویت جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد کشور و واگذاری امور اجرایی و مدیریتی به این بخش ابلاغ شد اما اجرای ناصحیح این قانون مترقی مانع تقویت جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد شد. عضو هیات […]

    واردکنندگان فروشنده نهاده های دامی در بازار نیستند/ آدرس غلط مدیران ناموفق در تنظیم بازار
  • داوود رنگی با اعلام این مطلب اظهار کرد: سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری با هدف تقویت جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد کشور و واگذاری امور اجرایی و مدیریتی به این بخش ابلاغ شد اما اجرای ناصحیح این قانون مترقی مانع تقویت جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد شد.

    عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران ادامه داد: اگر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به صورت صحیح و با واگذاری بنگاه‌ها به بخش خصوصی واقعی و افراد دارای اهلیت صورت می‌گرفت امروز شاهد بروز مشکلات جدی در مدیریت بنگاههای برون سپاری شده نبودیم.

    وی افزود: بخش خصوصی در اشتغالزایی سهم بسزایی دارد اما مساله اساسی این است که در تدوین برنامه‌ها و سیاست گذاری‌ها هیچ جایگاهی ندارد به همین دلیل شاهد اتخاذ تصمیماتی هستیم که به جای تسهیل شرایط منجر به  ایجاد مانع در مسیر فعالان اقتصادی می‌شود.

    این فعال اقتصادی با تاکید بر ضرورت استفاده از پتانسیل بخش خصوصی در برنامه ریزی و سیاست گذاری‌های کلان اقتصادی تصریح کرد: نشنیدن صدای فعالان اقتصادی، تشکل‌ها و انجمن‌ها در سیاست گذاری‌ها موجب شده تا شاهد تدوین برنامه‌های به ظاهر خوبی باشیم که در عمل دچار اشکالات جدی می‌شوند.

    عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران خاطرنشان کرد: یکی از سیاست گذاری‌های بخش دولتی در زمینه توزیع نهاده‌های دام و طیور است که موجب شده تمامی صنوف مرتبط با این کالا از واردکننده تا مصرف کننده به نارضایتی برسند و در بازار با چالش‌های جدی روبرو باشیم.

    رنگی اظهار کرد: در تدوین ساز و کار اجرایی سامانه بازارگاه نظرات بخش خصوصی و فعالان صنفی مرتبط با حلقه‌های از تامین تا مصرف نهاده‌های دام و طیور شنیده نشد و با طراحی سامانه‌ای ناکارآمد بستر ایجاد نارضایتی برای واردکننده، توزیع کننده و تولید کننده مهیا شد.

    عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: سامانه بازارگاه و نحوه توزیع نهاده‌های دامی از طریق آن بدون شنیدن نظرات کارشناسی بخش خصوصی و تشکل‌های مرتبط ایجاد شد و همین امر موجب نارضایتی در تمامی بخش‌های مرتبط شد.

    این فعال اقتصادی ادامه داد: واردکنندگان در طراحی سامانه بازارگاه و حتی در توزیع نهاده ها، و قیمت این اقلام در بازار دخالتی ندارند ولی مدیران با دادن آدرس‌های غلط به سایر بخش‌های اقتصادی که مصرف کننده این کالا هستند موجب شده تا در اذهان عمومی و حتی فعالان اقتصادی واردکننده مساوی با توزیع کننده قرار بگیرد.

    عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران تصریح کرد: واردکنندگان تمامی کالاهای خود را در سامانه بازارگاه با نرخ مصوب عرضه می‌کنند که مستندات آن نیز موجود است ولی متاسفانه تلاش می‌شود تا ناکارآمدی یک سامانه‌ای که از سوی بخش دولتی طراحی شده است به گرده بخش خصوصی نهاده شود.

    این فعال اقتصادی گفت: اگر صدای تشکل‌ها در تدوین قوانین و سیاست‌های کلان کشور شنیده شود دیگر شاهد پایه ریزی‌های اشتباه در بخش‌های مختلف اقتصادی نخواهیم بود.

    سرویس خبری : دام ،طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *