×
×

وجود ظرفیت صادرات قارچ و کمپوست در خوزستان

  • کد نوشته: 480844
  • ۲۶ آذر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیور) به نقل از ایسنا، محمد حسنی نسب با اشاره به وجود ظرفیت صادرات قارچ و کمپوست در خوزستان اظهار کرد: از حدود ۲۰ سال گذشته تولید قارچ در خوزستان آغاز شده و اکنون شاهد عملکرد بسیار خوب تولیدکنندگان این محصول در استان هستیم. وی افزود: در […]

    وجود ظرفیت صادرات قارچ و کمپوست در خوزستان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیور) به نقل از ایسنا، محمد حسنی نسب با اشاره به وجود ظرفیت صادرات قارچ و کمپوست در خوزستان اظهار کرد: از حدود ۲۰ سال گذشته تولید قارچ در خوزستان آغاز شده و اکنون شاهد عملکرد بسیار خوب تولیدکنندگان این محصول در استان هستیم.

    وی افزود: در حال حاضر ۳۵ واحد تولیدکننده قارچ و کمپوست با ۱۱۸ سالن، شامل ۹ واحد صنعتی و ۲۶ واحد خانگی در استان با ظرفیت تولید بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تن فعال هستند.

    مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در تلاش هستیم تا با تکمیل ظرفیت تولید واحدهای صنعتی تولیدکننده قارچ در خوزستان و همچنین افزایش عملکرد تولید، میزان تولید قارچ را به ۸ هزار و ۳۰۰ تن برسانیم.

    حسنی نسب عنوان کرد: در حال حاضر خوزستان در جایگاه هفتم کشور از نظر تولید قارچ قرار دارد اما با رشد ۱۰ درصدی تولید طی سال آینده امیدواریم به جایگاه بالاتری در کشور در زمیه تولید قارچ دست پیدا کنیم.

    وی با بیان اینکه تولید قارچ خوراکی و کمپوست در خوزستان به شکلی است که توان صادرات این محصول از استان به خارج از کشور وجود دارد، افزود: در استان یک واحد تولید کمپوست به ظرفیت اسمی ۵۰ هزار تن در سال وجود دارد که بیش از ۳۵ هزار تن کمپوست تولید می‌کند و علاوه بر تامین کمپوست مورد نیاز واحدهای قارچ خوراکی استان، مازاد تولید آن به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

    مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امیدواریم از ظرفیت تولید این دو محصول در خوزستان به شکلی استفاده شود تا بخشی از تولیدات قارچ و کمپوست خوزستان به کشورهای دیگر صادر شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *