×
×

وجود ۱۵۰۰ واحد عطاری غیرمجاز در تهران/ترکیه عطاری را در یونسکو به نام خود ثبت می کند

  • کد نوشته: 479329
  • ۷ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • رئیس اتحادیه عطاران استان تهران گفت: ۱۵۰۰ واحد عطاری غیر مجوز دار در استان تهران وجود دارد که عمدتا به کارهای حاشیه ای نظیر فروش انواع قرص های متادون، قرص برنج، بی ۲ و یا محصولات چاقی، لاغری می پردازند. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی […]

    وجود ۱۵۰۰ واحد عطاری غیرمجاز در تهران/ترکیه عطاری را در یونسکو به نام خود ثبت می کند
  • رئیس اتحادیه عطاران استان تهران گفت: ۱۵۰۰ واحد عطاری غیر مجوز دار در استان تهران وجود دارد که عمدتا به کارهای حاشیه ای نظیر فروش انواع قرص های متادون، قرص برنج، بی ۲ و یا محصولات چاقی، لاغری می پردازند.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی جعفری امروز در نشست خبری اعلام کرد که ۵۰۰۰ واحد عطاری در تهران هستند که ۱۵۰۰ واحد آنها مجوز ندارند و عمدتا به کارهای حاشیه ای نظیر فروش انواع قرص های معروف به متادون، قرص برنج، بی ۲ و یا محصولات چاقی، لاغری می پردازند.

    رئیس اتحادیه عطاران استان تهران اعلام کرد: عدم نظارت بر این واحدهای بدون مجوز باعث شده که وجهه واحدهای مجوز دار که به کار قانونی و حرفه ای خود می پردازند نیز خدشه دار شود.

    وی همچنین گفت: وزارت بهداشت صنوف عطاران را متهم می کند  که آنها به کار طبابت می پردازند در حالی که این طور نیست و درمان هیچ ارتباطی به صنف عطاری ندارد در حقیقت آنها داروخانه های مدرن قدیمی هستند که طول قدمت آنها به زمان صفویه بر می گردد و نخستین اتحادیه عطاری هم در سال ۱۳۲۲ در کشور تاسیس شده است.

    جعفری از مسئولان خواست که با توجه به مشکلاتی که این صنف دارند و بر اساس ماده ۸۱ قانون مالیات های مستقیم که بخش کشاورزی و باغبانی را از پرداخت مالیات معاف کرده، این صنف را هم معاف کند یا تخفیف بدهد.

    وی درخواست دیگری هم از میراث فرهنگی داشت که اجازه ندهد ترکیه صنف عطاری را در یونسکو به نام خودش ثبت کند زیرا این صنف متعلق به ایران است.

    وی مشکل فروش گیاهان دارویی در فضای مجازی را مشکل عمده این صنف عنوان کرد که هیچ نظارتی بر آنها نیست و لذا اتاق اصناق باید این بخش را ساماندهی کند که بدون نظارت محصولی در فضای مجازی به فروش نرود.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود به عدم صادرات گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت که متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه کاری انجام نمی دهد اما متولی زیادی برای این بخش پیدا شده است که هر کدام به دنبال انحصاری کردن فروش این محصولات به نام خودشان هستند در حالی که طبق قانون فروش محصولات گیاهان دارویی متعلق به اتحادیه عطاران است.

    وی با بیان اینکه ۱۳ اقلیم از ۱۷ اقلیم جهان در ایران وجود دارد و انواع گیاهان دارویی با تنوع زیاد در این کشور به عمل می آید، از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی انتقاد کرد که نتوانسته ارزش افزوده ای برای این سرمایه ملی ایجاد کند.

    رئیس اتحادیه عطاران در پایان خاطر نشان کرد که این اتحادیه به دنبال راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی برای ارتقای سطح علمی فعالان این حرفه و خانواده هایشان است تا علاوه بر رشد علمی در این زمینه فرهنگ سازی لازم نیز ا نجام شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *