×
×

ورود اولین محموله های گوشت وارداتی تا اواسط هفته

  • کد نوشته: 478052
  • ۲۲ اسفند ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: هم اکنون جمعیت دام سبک کشور ۶۵ تا ۷۰ میلیون راس بوده که این میزان جوابگوی نیاز کشور است. به گفته او، با افزایش تقاضا برای خرید گوشت گوسفندی، بنابر دستور وزیر […]

    ورود اولین محموله های گوشت وارداتی تا اواسط هفته
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا سالمی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: هم اکنون جمعیت دام سبک کشور ۶۵ تا ۷۰ میلیون راس بوده که این میزان جوابگوی نیاز کشور است.

    به گفته او، با افزایش تقاضا برای خرید گوشت گوسفندی، بنابر دستور وزیر و هیئت دولت واردات ۱۰ هزار تن گوشت مصوب شد که اواسط هفته اولین محموله‎ها وارد کشور می‌شود.

    بنابر اعلام مدیرکل پشتیبانی امور دام تا یک ماه پیش مازاد تولید داشتیم که بخشی از طریق  صادرات و بخش دیگر خرید تضمینی صورت گرفته است که در شرایط کنونی به دلیل کمبود گوشت گوسفندی از طریق واردات و ذخایر به دنبال کنترل واردات هستیم.

    سالمی گفت: با واردات گوشت گرم گوسفندی و عرضه در میادین و فروشگاه‌های زنجیره ای در ایام پایانی سال و ماه رمضان آرامش بر بازار برقرار است.

    این مقام مسئول قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی گرم در میادین برای مصرف کننده را ۱۱۶ هزار تومان، ران را ۱۴۰ هزار تومان و لاشه گوشت منجمد گوسفندی را ۱۰۵ هزار تومان اعلام کرد.

    طی چند روز گذشته معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد برای تنظیم بازار شب عید خواستار واردات ۱۰ هزار تن گوشت گرم گوسفندی شد تا مشکلی در تامین گوشت شب عید و ماه رمضان نباشد، چرا که قیمت گوشت گوسفندی در روزهای اخیر دچار التهاب شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *