×
×

وزیر جهاد کشاورزی از طرح پرورش گوسفند پربازده در زنجان بازدید کرد

  • کد نوشته: 475909
  • ۲۷ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در آغاز سفر خود به استان زنجان از یک طرح پرورش گوسفند پر بازده بازدید کرد. طرح پرورش گوسفند ۵ هزار رأسی با هدف پرورش گوسفند اصلاح شده پر بازده و افزایش بهره‌وری و کارایی با ایجاد کل حلقه‌های تولید گوشت قرمز گوسفندی […]

    وزیر جهاد کشاورزی از طرح پرورش گوسفند پربازده در زنجان بازدید کرد
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در آغاز سفر خود به استان زنجان از یک طرح پرورش گوسفند پر بازده بازدید کرد.

    طرح پرورش گوسفند ۵ هزار رأسی با هدف پرورش گوسفند اصلاح شده پر بازده و افزایش بهره‌وری و کارایی با ایجاد کل حلقه‌های تولید گوشت قرمز گوسفندی توسط وزیر جهاد کشاورزی مورد بازدید قرار گرفت.

    این طرح با ایجاد اشتغال ۳۵ نفر به طور مستقیم و ۷۰ نفر به طور غیر مستقیم با سرمایه‌گذاری به میزان ۵۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

    در این طرح ضمن اجرای عملیات اصلاحی بر روی گوسفند نژاد افشاری، سالانه ۱۰۳ تن گوشت قرمز تولید می‌شود

    در این طرح اصلاح الگوی کشت با اجرای طرح کشاورزی قرار دادی (نیاز علوفه خشک واحد به میزان ۳۳ تن در روز) نیز به اجرا درآمده است.

    در ادامه برنامه‌های سفر وزیر جهادکشاورزی به استان زنجان، وی با حضور در محل مدیریت امور اراضی از روند عملیات اجرایی طرح‌های کاداستر و رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان بازدید و توضیحات لازم ارائه شد.

    در ادامه، اسناد تک برگی اراضی کشاورزی نیز توسط وزیر جهاد کشاورزی به تنی چند از کشاورزان استان تحویل داده شد.

    قابل ذکر اینکه استان زنجان در اعطا و صدور اسناد زراعی حدنگار نیز در سال ۱۳۹۹، نخستین سند حدنگار، صادر و به کشاورزان این استان تحویل شد.

    همچنین زنجان به عنوان استان پیشرو از زمان اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید (رفع تداخلات قوانین موازی) به میزان یک سوم از کل پلاک‌های دارای تداخل استان (۲۸۴ پلاک به مساحت بالغ بر ۶۰۰ هزار هکتار) را در راستای حل مشکلات کشاورزان با اراضی ملی و دولتی را تعیین تکلیف کرده و از لحاظ تعداد پلاک و میزان مساحت به عنوان استان نخست کشور است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *