×
×

وزیر جهاد کشاورزی: حذف واسطه‌ها نگاه اصلی دولت سیزدهم به کشاورزی است

  • کد نوشته: 474642
  • ۱ آبان ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا ، سیدجواد ساداتی‌نژاد که به عنوان نماینده رئیس‌جمهور به شهرستان پارس‌آباد سفر کرده روز جمعه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: علاوه بر حذف واسطه‌ها دولت سیزدهم در نظر دارد تا قیمت محصولات کشاورزی را به صورت عادلانه به دست مردم برساند. وی تاکید کرد که برای […]

    وزیر جهاد کشاورزی: حذف واسطه‌ها نگاه اصلی دولت سیزدهم به کشاورزی است
  • به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا ، سیدجواد ساداتی‌نژاد که به عنوان نماینده رئیس‌جمهور به شهرستان پارس‌آباد سفر کرده روز جمعه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: علاوه بر حذف واسطه‌ها دولت سیزدهم در نظر دارد تا قیمت محصولات کشاورزی را به صورت عادلانه به دست مردم برساند.

    وی تاکید کرد که برای تحقق این هدف لازم است که امور کشاورزی کشور به اتحادیه‌ها و تشکل‌های کشاورزی واگذار شود.

    او نگاه دولت سیزدهم را به حوزه کشاورزی نگاه عدالت‌محور و مردمی خواند و افزود: دولت در نظر دارد برای ارتقای بهره‌وری در حوزه کشاورزی از خبرگان این حوزه نیز حداکثر استفاده را بکند.

    وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی و تدوین برنامه کاری بلندمدت برای حوزه کشاورزی کشور گفت: همه اهداف این وزارتخانه باید زمان‌بندی دقیق داشته باشد.

    وی سال آینده را سال پایداری در امنیت غذایی ایران دانست و افزود: بحث سودآور کردن تولیدات کشاورزی از جمله چالش‌های اساسی این حوزه است و به همین دلیل قیمت‌های دستوری به زیان کشاورز تمام می‌شود.

    وی کشاورزی را از عناصر مهم قدرت کشور ذکر کرد و ادامه داد: ما باید با حمایت از بخش تولید قدرت و امنیت غذایی کشور را بالا ببریم.

    ساداتی‌نژاد با اشاره به ظرفیت بالای منطقه مغان برای تولید محصولات اساسی بخش کشاورزی اظهارکرد: در این منطقه بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور با ظرفیت ایجاد ۱۰ هزار شغل و ۴۰۰ هزار تن محصول در حال اجرا و تکمیل است که نیاز به تامین زیرساخت انرژی برق و گاز دارد.

    وزیر جهاد کشاورزی از پیگیری ویژه امور کشاورزی منطقه مغان استان اردبیل در جریان سفر امروز هیات دولت به استان خبرداد و گفت: علاوه بر حمایت از بخش تولید صنایع تبدیلی نیز در این استان به صورت ویژه مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

    وی خواستار فعال شدن حلقه‌های زنجیره ارزش در بخش کشاورزی استان اردبیل بویژه منطقه مغان شد و افزود: مجتمع بزرگ کشت و صنعت مغان باید علاوه بر سوددهی در حلقه زنجیره ارزش بیشتر از گذشته فعال شده و صنایع تبدیلی را به منطقه بیاورد.

    وی خواستار توجه به ظرفیت تولید بذر و نهال مرغوب در منطقه مغان شد و گفت: این منطقه باید به قطب تولید بذر و نهال کشور تبدیل شود.

    وی سفر امروز رئیس‌جمهوری و هیات دولت به استان اردبیل را گامی مهم در استفاده از همه ظرفیت بخش کشاورزی منطقه مغان ذکر کرد و افزود: با این سفر تحولات خوبی در چرخه اقتصادی استان ایجاد خواهد شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *