×
×

وزیر جهاد کشاورزی: سنددار کردن اراضی کشاورزی روستایی در دستور کار است

  • کد نوشته: 465259
  • ۱۷ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  •  به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا،  سید جواد ساداتی نژاد شامگاه جمعه در نشست با نمایندگان اقشار مختلف شهرستان دشتستان با ابلاغ سلام رئییس جمهوری به مردم این شهرستان افزود: این منطقه به عنوان قطب کشاورزی و تولید خرما و محور توسعه استان بوشهر است و با توجه به جایگاه سومی کشور در جهان در […]

    وزیر جهاد کشاورزی: سنددار کردن اراضی کشاورزی روستایی در دستور کار است
  •  به گزارش ایرانفودنیوز به نقل از ایرنا،  سید جواد ساداتی نژاد شامگاه جمعه در نشست با نمایندگان اقشار مختلف شهرستان دشتستان با ابلاغ سلام رئییس جمهوری به مردم این شهرستان افزود: این منطقه به عنوان قطب کشاورزی و تولید خرما و محور توسعه استان بوشهر است و با توجه به جایگاه سومی کشور در جهان در زمینه تولید خرما، این محصول کشاورزی به عنوان یک ظرفیت و منبع ارزآور مورد تاکید وزارت جهاددکشاورزی قرار دارد.

    وی بیان کرد: برای بهبود اقتصاد خرما باید کار ویژه ای در زمینه نخیلات با محوریت شهرستان دشتستان انجام شود که با توجه به تعیین ردیف اعتباری ویژه نخیلات در بودجه ۱۴۰۰، برای اولین بار در کشور، طرح اصلاح نخیلات در دشتستان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان اجرا می شود.

    ساداتی نژاد با تاکید بر نقش و اهمیت صنایع تبدیلی خرما گفت: بانک کشاورزی تسهیلات بدون سقف در اختیار سرمایه گذاران در این حوزه قرار می دهد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه جمعیت ۶۰ درصدی روستاییان کشور در ابتدای انقلاب به ۲۷ درصد کاهش یافته است، گفت: رسیدگی به جمعیت روستاییان و عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم و مورد تاکید رئیس جمهوری است.

    وزیر جهادکشاورزی افزود: اگر روند کاهش جمعیت روستا ادامه پیدا کند، امنیت غذایی کشور تهدید می شود به همین دلیل، احیا جهاد سازندگی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

    وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: برای حمایت از عشایر و جلوگیری از قاچاق دام، هفته گذشته مجوز صدور دام مازاد عشایر به صورت محدود و از یک گمرک به تصویب رسیده است.

    وی گفت: دامداران می توانند از طریق دامدار کارت بانک کشاورزی تسهیلات تا سقف۵۰ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد دریافت کنند.

    ساداتی نژاد اضافه کرد: در باره سند دار کردن اراضی کشاورزی نیز تلاش می‌شود که تا پایان این دولت روستاییان صاحب سند مالکیت زمین های خود شوند.

    رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

    در ششمین استانی سفر هیات دولت به استان بوشهر ۶  وزیر کابینه دولت سیزدهم، شامل وزیر کشور، راه و شهرسازی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

     براساس برنامه ریزی انجام شده وزیر نیرو به شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم سفر می‌کنند و وزیر راه و شهرسازی نیز روز گذشته به شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر سفر کرد و پروژه های زیربنایی این مناطق را مورد بازدید قرار داد.

     وزیران  یادشده که معین دولت هستند علاوه بربررسی میدانی مسایل و مشکلات شهرستان ها در نشست شورای اداری شرکت می‌کنند و دیدارهایی با اقشار مختلف مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران خواهند داشت.

    همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی،دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی می کنند.

    بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز – عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست با نخبگان استان از جمله برنامه هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *