×
×

پرداخت تسهیلات حمایتی دام و طیور به ۱۲ هزار متقاضی

  • کد نوشته: 479081
  • ۱۹ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • قربانی گفت: تاکنون ۱۲ هزار نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند و شنبه این میزان ۲ برابر می شود چراکه موانع چک برگشتی، بدهی جاری یا مشمول بودن ماده ۱۸۷ برای دریافت این تسهیلات رفع شده است. به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان ، محمد قربانی گفت: با […]

    پرداخت تسهیلات حمایتی دام و طیور به ۱۲ هزار متقاضی
  • قربانی گفت: تاکنون ۱۲ هزار نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند و شنبه این میزان ۲ برابر می شود چراکه موانع چک برگشتی، بدهی جاری یا مشمول بودن ماده ۱۸۷ برای دریافت این تسهیلات رفع شده است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان ، محمد قربانی گفت: با بخشنامه ای که بانک مرکزی ابلاغ کرده موانع جدی بر سر راه گرفتن تسهیلات دامداران،مرغداران و تولیدکنندگان روستایی و عشایری رفع شد. برخی افراد چک برگشتی و بدهی جاری  داشتند و برخی هم مشمول ماده  ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم بودند که با این بخشنامه ها مستثنی شدند و اکنون می توانند تسهیلات دریافت کنند.

    به گفته او، پرداخت تسهیلات باید با حداقل وثایق و تضامین باشد  و در شعب بانک کشاورزی مسائل و چالش های دامداران و مرغداران، رصد می شود.

    معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی می گوید: همه این ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتباری که قرار بود به دامداران و مرغداران بدهند به بانک کشاورزی تخصیص داده شده که از منابع خود بانک در قالب اوراق مشارکت و افزایش سرمایه است.

    این تسهیلات برای تولیدکنندگان کوچک با نرخ ۱۰ درصد، متوسط ۱۲ درصد و برای تولیدکنندگان بزرگ دارای ۱۰۰ هزار قطعه مرغ یا ۵۰۰ راس گاو شیری با نرخ ۱۵ درصد است و تولیدکنندگان بزرگ و زنجیره ای ها با نرخ ۱۸ درصد این تسهیلات را دریافت می کنند.

    به گفته قربانی، ۵۰ درصد برآورد هزینه های نهاده ها را بانک کشاورزی به عنوان تسهیلات پرداخت می کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *